سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت 23 کمیته برای اجرای برنامه های دهه فجر در آذربایجان شرقی

رئیس ستاد دهه فجر آذربایجان شرقی گفت : 23 کمیته برای اجرای برنامه های دهه فجر امسال فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام تقی زاده در نشست کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر فعالیت 23 کمیته برای پوشش برنامه های دهه فجر امسال که در صدا و سیمای استان برگزار شد ،  رویکردهای اصلی فعالیت این کمیته ها را بر مبنای امید آفرینی ، دشمن شناسی ، وحدت و همبستگی ملی ، خودباوری ، الهام بخشی و تاثیر گذاری در کشورهای منطقه اعلام کرد.
وی افزود : تببین اندیشه های امام خمینی (ره) ، بازخوانی آرمانهای شهدا و مرور نقش مهم مردم در پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی  محور تمامی برنامه های گرامی داشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  قرار خواهد گرفت.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت : آماده سازی فضای عمومی برای برگزاری جشن های مردمی در دهه فجر امسال ، باید اولویت اصلی رسانه ها  باشد.
سید محسن لطیفی افزود : به منظور انعکاس دستاوردهای نظام ، رسانه ها باید واقعیت ها را اطلاع رسانی کنند و در این میان مقایسه عملکرد دولت فعلی با سالهای گذشته و بعضا نادیده گرفتن خدمات دولتهای پیشین نه تنها کارساز نیست بلکه بی تقوایی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه  مردم در انتظار پاسخگویی های شفاف و صادقانه مسئولان در مسایل مختلف کشور هستند خاطرنشان کرد : رسانه ها در کنار هم می توانند مشکلات جامعه و پاسخ مسئولان را در باره نحوه رفع آنها بازتاب دهند  و نباید هر رسانه به فراخور مصالح خود حقایق را کم و زیاد کند .
لطیفی با اشاره به فراگیری استفاده از فضای مجازی در جامعه هم گفت:اگر چه استفاده از این فضا عمومی شده اما مردم به صحت و اعتبار مطالب انتشار یافته در آنها اعتماد زیادی ندارند و  ماندگار ی آنها نیز زیاد نیست.
وی افزود : اگر بخواهیم از قافله دنیای مجازی عقب نمانیم باید اعتماد عمومی مردم را در این فضا جلب کنیم.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی  با اشاره به تشکیل دبیرخانه ویژه در رسانه ملی برای گرامی داشت  چهلمین سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی در سال 97 گفت :  باید از امسال برای پربار شدن اقدامات این دبیر خانه فعالیت خود را شروع کنیم  و این موضوع مستلزم احصای نیازها و جمع آوری انتقادات و پیشنهادات اصحاب رسانه است.
معاونان خبر ، صدا ، سیما و  برون مرزی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ، هم در این نشست گزارشی را از برنامه های تهیه شده برای پخش در دهه فجر ارائه کردند.
در این جلسه اعضای کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر استان بر تولید محتواهای غیر کلیشه ای ، بهره گیری از تاریخ شفاهی،حضور موثر در فضای مجازی ، جلب مشارکت نسل جوان ، احیای نقش مساجد ، به روزرسانی ادبیات انقلاب اسلامی با مقتضیات فعلی وشورآفرینی در میان دانش آموزان در ایام دهه فجر  تاکید کردند.
انتهای پیام/خ
 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.