سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گناوه ؛

برگزاری کارگاه آموزشی زندگی سالم در دوره سالمندی

کارشناس برنامه سالمندان شبکه بهداشت و درمان گناوه از برگزاری یک دوره آموزشی کارگاه آموزشی زندگی سالم در دوره سالمندی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ،  آسیه عباسی اظهار داشت: یک دوره آموزشی کارگاه آموزشی زندگی سالم در دوره سالمندی برای مددکاران سازمان بهزیستی و کمیته امداد توسط شبکه بهداشت و درمان گناوه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: افزایش کیفیت زندگی توأم با سلامت در سالمندان و کاهش بار ناشی از بیماری‌ها و عوامل خطر از جمله مباحثی است که در این دوره، آموزش داده می‌شود.

کارشناس برنامه سالمندان شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گناوه عنوان کرد: تغذیه به عنوان عامل تقویت‌کننده جسم، روح و موثر در حیات، ارزش بسیار زیادی دارد که همه باید این مهم را مد نظر قرار دهند.

وی ادامه داد: با افزایش سن نیاز به انرژی کاهش می‌یابد و این به علت بالا بودن سن و کمبود تحرکات جسمی و کم شدن انرژی اولیه بدن است، چرا که افراد مسن فعالیت‌های بدنی کمتری دارند و در نتیجه نیازمند غذای کمتری برای ثابت نگه داشتن وزنشان هستند.

عباسی تصریح کرد: توصیه می‌شود غذاهای کم‌حجم و غنی از مواد مغذی را بیشتر مصرف کنند و از مصرف شیرینی‌ها و چربی‌ها اجتناب کنند به طوری که تمامی نیاز‌های فرد به مواد مغذی تامین گردد.

وی عنوان کرد: با افزایش سن، میزان متابولیسم بدن افت می‌کند و فعالیت‌های بدنی به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد که تمرینات بدنی منظم می‌تواند سبب افزایش حجم اکسیژن در قلب و ریه‌ها، افزایش استحکام عضلانی، تنظیم فشار خون، قند خون و نیز کاهش توده‌های چربی شود.


انتهای پیام / ش

  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.