سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در همایش تجلیل از خادمین ستاد اربعین آذربایجان غربی عنوان شد؛

ارائه خدمت سه موکب آذربایجان غربی به زائرین اربعین

معاون سیاسی استاندارآذربایجان غربی گفت:این استان در مراسم پیاده روی اربعین امسال سه موکب برای ارائه خدمت به زائران برپا کرد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در همایش تجلیل از خادمین اربعین امسال که در محل استانداری برگزار شد گزارشی از فعالیت ها و اقدامات ستاد هماهنگی اربعین حسینی(ع) استان آذربایجان غربی در خدمت رسانی به زائرین را ارائه کرد.

جانشین رئیس ستاد هماهنگی اربعین حسینی(ع) استان آذربایجان غربی در ابتدای سخنان خود، عشق به اباعبدالله الحسین(ع) را عشق و ارادتی نهادینه در وجود شیعیان عنوان کرد و افزود: عشق به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از همان بدو تولد در وجود ما شیعیان شکل می گیرد و بعنوان عشقی دائمی در وجودمان ادامه پیدا می کند.

علیرضا رادفر در ادامه گزارشی از تشکیل و فعالیت های ستاد اربعین حسینی(ع) را ارائه کرد و گفت: بعد از دستور تشکیل ستادهای اربعین در استان ها و براساس دستور استاندار محترم، ستاد هماهنگی اربعین حسینی و همچنین کمیته های آن در آذربایجان غربی نیز شکل گرفت و فعالیت های خود را آغاز کرد.

وی، برگزاری چهار جلسه با 31 مصوبه و ابلاغ 376 دستورالعمل و ابلاغیه به کمیته ها و دستگاههای استانی و ارسال 19 مورد گزارش به ستاد مرکزی را از جمله فعالیت ها و اقدامات ستاد اربعین استان آذربایجان غربی عنوان کرد.

هماهنگی برای ورود 1600 زائر ترکیه ای به کشور از طریق مرز بازرگان و اعزام آنها به کربلا برای زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شرکت در مراسم پیاده روی اربعین از دیگر موارد مورد اشاره رادفر در این مراسم بود.

معاون استاندار همچنین به فعالیت های موکب های آذربایجان غربی برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی اشاره و خاطرنشان کرد: امسال استان آذربایجان غربی، سه موکب را برای خدمت رسانی به زائرین حسینی در اربعین برپا کرده بود.

رادفر اضافه کرد: موکب امام رضا(ع) استان آذربایجان غربی که در بطحاء برپا شده بود، امسال با 50 نفر خادم، 2000 زائر را اسکان داد و 120 هزار تغدیه را برای زائرین تدارک دید.

وی افزود: موکب انصارالحسین(ع) استان نیز در مهران با 40 نفر خادم، عهده دار تدارک 150 هزار تغدیه بود.

رادفر ادامه داد: موکب بوتراب خوی نیز در کربلای معلی با 80 نفر خادم در 15 روز ، پنج هزار زائر را اسکان داد و 200 هزار تغدیه را نیز برای زوار تدارک دید.

معاون سیاسی استاندار در ادامه اظهار کرد: امسال، استان آذربایجان غربی برای خدمت رسانی به زائرین در مراسم اربعین، نزدیک به دو میلیارد تومان بصورت سرمایه ای و تامین اقلام مورد نیاز کمک نمود که این اقدام ماحصل حمایت های استاندار محترم و تلاش تمامی مدیران و متولیان امر در استان بوده است.

رادفر همچنین از تلاش ها و زحمات سپاه و نیروی انتظامی استان در جهت تامین امنیت زوار استان قدردانی نمود و گفت: خوشبختانه امسال در مراسم اربعین با تلاش نیروهای نظامی و انتظامی، زائرین استان توانستند بدون هیچ مساله ای عازم کربلا شوند و پس از زیارت به استان بازگردند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.