سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

ایثار و از خودگذشتگی مردم در تاریخ پر افتخار دفاع مقدس

استاندار گفت: مردم استان در طول جنگ تحمیلی با رشادت های بی بدیل خود اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک سرزمین شان توسط دشمن تصرف شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،محمدرضامروارید در آیین بزرگداشت فتح میمک و عملیات ضربت ذولفقار در منطقه عمومی میمک گفت : در ماه های ابتدایی جنگ که هنوز نیروهای نظامی سپاه و ارتش به صورت منسجم شکل نگرفته بودند مردم استان ایلام کمر همت بسته و دوشادوش رزمندگان اسلام به دفاع از دیارشان پرداختند.

وی تاکید کرد: فتح میمک با دلاور مردی و مشارکت ایل خزل تنها یک نمونه از مشارکت خودجوش مردم در جنگ بود که منجر به آزادسازی و رفع تصرف از این منطقه حساس و استراتژیک مورد نظر دشمن شد.

مروارید افزود : عملیات غرورآفرین ضربت ذوالفقار که با فتح میمک همراه شد در همان ماه های ابتدایی جنگ موجب تقویت روحیه رزمندگان اسلام و مدافعان ایرانی و سرشکستگی، یاس و تحلیل رفتن روحیه عراقی ها شد البته نقش و مشارکت خودجوش و اساسی مردم استان ایلام در این عملیات و دیگر عملیات های دوران جنگ تحمیلی به خوبی تبیین نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم حماسه ساز استان ایلام خواستار راه اندازی بازارچه هلاله شمالی برای افزایش مراده های تجاری و اقتصادی با کشور عراق در منطقه عمومی میمک هستند و مسئولان استان نیز به طور جدی در حال پیگیری این موضوع هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.