سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

معرفی شهرداران و دهیاران بی توجه به مدیریت پسماند به مرجع قضایی

18 شهردار و دهیار استان چهارمحال و بختیاری به دلیل بی توجهی به مدیریت پسماند، به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از معرفی 18 شهردار و دهیار استان به دلیل دفن غیر اصولی زباله و در راستای نظارت و برخورد قاطع با متخلفان قانون پسماند به مراجع قضایی خبر داد.

شهرام احمدی با اشاره به ارسال 147 مورد اخطاریه برای دهیاران و شهرداران به علت عدم دفن اصولی پسماندها افزود: این تعداد شهردار و دهیار در مهلت قانونی هیچ گونه اقدامی در خصوص رفع مشکل انجام ندادند.

وی ادامه داد: طی 9 ماهه نخست امسال 57 جلسه پیگیری قضایی در خصوص جلوگیری از دفن غیر اصولی پسماند در استان تشکیل شد و 734 مورد پایش از محل های دفن پسماند در شهرها و روستاهای استان صورت گرفت.

احمدی اضافه کرد: این مکان ها به منظور شناسایی محل های منطبق با ضوابط بهداشتی و زیست محیطی جهت دفن اصولی پسماند خانگی انتخاب شده اند.

وی همچنین از تشکیل 70 جلسه کمیته مکان یابی محل دفن پسماند در شهرها و روستاهای استان به منظور انتخاب محل های دفن پسماند منطبق بر ضوابط زیست محیطی خبر داد.

احمدی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مرکز بازیافت زباله استان در شهرکرد گفت: طرح تفکیک زباله در مبدأ در شهرهای شهرکرد، فرخشهر، بروجن، لردگان و فارسان در حال اجرا می باشد.

به گفته وی؛ روزانه بیش از 725 تن زباله در چهارمحال و بختیاری تولید می شود.

انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.