سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

صادرات ملیله ی زنجان محدود به چمدان ها است

گیر و دار های اداری موجب شده است،ملیله از زنجان فقط در چمدان هاصادر شود.

معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان درگفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛با بیان این که بیشتر تولیدات ملیله ی زنجان در داخل کشور به فروش می رسد گفت:برنامه هایی برای رونق صادرات ملیله ی این شهر طراحی شده است.

علیمحمدی ادامه داد:با به حد نصاب رسیدن تعداد ملیله کاران در شهر زنجان و درخواست تولید کنندگان این صنعت می توان برای آن ها اتحادیه ای تحت عنوان ملیله کاران در نظر گرفت.

وی افزود:برپایی کارگاه های تولید ملیله در بازارچه صنایع دستی شهرستان زنجان و انجام امور گمرکی برای تعریف شدن صادرات ملیله از جمله طرح های ویژه برای رونق صادرات ملیله است.

معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان با اشاره به این که برای صادرات ملیله باید مجوز های لازم را از بانک مرکزی داشت خاطر نشان کرد:بسیاری از تجار و بازرگانان به علت طولانی بودن مراحل مجوز گیری ترجیح می دهند ملیله را به صورت چمدانی و در اندازه تعریف شده در گمرک از کشور خارج کنند.

علیمحمدی بیان کرد:با رونق صادرات ملیله از این شهر بازرگانان و بازاریابان صنایع دستی می توانند کمک شایانی به صادرات این محصول ارزشمند بکنند.

وی اظهار کرد:ملیله کاران زنجانی اتحادیه مشخص و جدایی ندارند و همه ی تولید کنندگان ملیله زیر زیر نظر اتحادیه طلا و جواهر فروشان فعالیت می کنند.

گفتنی است ملیله ی زنجان ظریف ترین و برترین نوع ملیله ی ایرانی است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.