سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهاد تسلیحاتی روسیه به فیلیپین

سفیر روسیه در فیلیپین از آمادگی مسکو برای ارسال تجهیزات پیشرفته نظامی به مانیل خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، سفیر روسیه در فیلیپین اعلام کرد کشورش آماده تامین تجهیزات نظامی – از جمله هواپیماها و زیردریایی‌های نظامی -- برای فیلیپین است. 
وی افزود از آنجا که فیلیپین در حال تنوع بخشی در بخش سیاست خارجی‌اش است، مقامات روسیه قصد دارند روابط نزدیکی را با این کشور آغاز کنند.

رودریگو دوترته – رئیس جمهور فیلیپین – آینده روابط آمریکا و فیلیپین را با تردیدهایی روبرو کرده است. وی در سخنرانی‌هایش علیه واشنگتن اظهارات تندی را بیان کرده و از برنامه‌هایش برای افزایش روابط کشورش با چین و روسیه گفته است.

قرار است هفته آینده، 2 کشتی جنگی روسیه سفری به مدت 4 روز به بندر مانیل – پایتخت فیلیپین – داشته باشند. این نخستین رویارویی نیروهای دریایی این دو کشور خواهد بود.

سفیر روسیه در فیلیپین گفت: "انتخاب فیلیپین، بین شرکای جدید و قدیمی نیست. تنوع‌بخشی به این معنی است که شرکای قدیمی را حفظ کنیم و شرکای جدیدتر را نیز به خود جلب کنیم. به این دلیل، روسیه قصد دارد به شریکی قابل‌اعتماد و نزدیک برای فیلیپین تبدیل شود."

او افزود: "ما در روابط فیلیپین با دیگر متحدانش دخالت نمی‌کنیم و انتظار داریم دیگر کشورها نیز به منافع مشترک مانیل و مسکو احترام بگذارند."

وی همچنین با اشاره به آمادگی روسیه برای پیشنهاد طیف وسیعی از تسلیحات مختلف به فیلیپین گفت: "ما آماده‌ایم تسلیحات نظامی سبک را در اختیار فیلیپین بگذاریم. هواپیما، بالگرد، زیردریایی و بسیاری از تجهیزات نظامی دیگر. ما تسلیحات پیچیده – و نه دست دوم و قدیمی – را در اختیار مانیل خواهیم گذاشت. تمامی اقدامات روسیه با رعایت قوانین بین‌المللی اجرا خواهد شد."

نیروهای دریایی آمریکا و فیلیپین هرساله مانورهایی را برگزار می‌کردند. اما دوترته پس از رسیدن به مقام ریاست جمهوری، تعداد این مانورها را کاهش داد و محل برگزاری آن‌ها را از دریای جنوبی چین دور کرد تا به این وسیله به چین اطمینان خاطر دهد. علی‌رغم مخالفت کشورهایی مانند فیلیپین و ویتنام، چین در بخش اعظمی از دریای جنوبی چین ادعای حاکمیت کرده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.