سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

لزوم برنامه ریزی برای تکمیل پروژه فرودگاه گناباد

استاندار خراسان رضوی بر لزوم برنامه ریزی برای تکمیل پروژه ی فرودگاه این شهر تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در حاشیه دیدار با کارآفرینان شهرستان گناباد افزود: مذاکراتی در این خصوص با وزارت راه و شهرسازی برای ارائه ی تسهیلات و استفاده از اوراق برای تکمیل فرودگاه صورت گرفته است.

وی گفت: راه اندازی سرویس ارزیابی گمرک در این شهرستان گام مثبت دیگری برای استفاده از ظرفیت های گناباد در حوزه های مختلف دانست.

استاندار خراسان رضوی افزود: با افتتاح این دفتر گناباد به جایگاه واقعی خود در صادرات استان و کشور دست یابد و شاهد رونق تولید و اشتغال که یکی از دستاوردهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است؛ باشیم.

علی رضا رشیدیان با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال جاری میلادی، تاکید کرد: یکی از حوزه های فعالیت در این سال توسعه ی گردشگری حلال است.

وی با بیان این که بر اساس هدف گذاری ها ورود گردشگران باید طی این سال 30 درصد افزایش یابد؛ تصریح کرد: علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری مشهد به میهمانان خارجی، باید از ظرفیت سایر نقاط تاریخی استان نیز استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی یکی از مزیت های گناباد را، فرصت های گردشگری این شهرستان و وجود قنات تاریخی قصبه عنوان کرد و گفت: این اثر تاریخی و جهانی نماد مهندسی نیاکان و اجداد ما و بیشتر شبیه یک معجزه است که با امکانات اندک، چنین مجموعه ای را احداث کرده اند.

رشیدیان با بیان این که در این مسیر باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم؛ افزود: شرط پیروزی در تمامی طرح های اقتصادی ظرفیت سازی برای حضور بخش خصوصی است.

استاندار خراسان رضوی به سرمازدگی محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: پیگیری‌ برای تامین و جبران خسارات کشاورزان انجام شده است.

رشیدیان افزود: برای این منظور با وزیر کشور مذاکراتی داشتیم که اعتباراتی به ستاد بحران استان برای این منظور اختصاص دهند که خوشبختانه با کلیت آن موافق شد و بخشی از این خسارات وارده از طریق بیمه تامین خواهد شد.

وی گفت: با پیگیری‌های جهاد کشاورزی استان تقریبا مسایل مربوط به بیمه حل شده و قرار شد بیمه با ما در این زمینه همکاری کند.

استاندار خراسان رضوی همچنین به موضوع تسهیلات رونق تولید اشاره کرد و گفت: با استفاده از این امکان بسیاری از واحدهای نیمه تعطیل شروع به کار کرده اند.

رشیدیان خاطر نشان کرد: خراسان رضوی، پس از تهران دومین استان کشور در حوزه ی ایجاد اشتغال در کشور است و با همت دستگاه های اجرایی، حمایت های دولت، همراهی بخش خصوصی و مردم توانستیم بیش از 121 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.

انتهای پیام//ف.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.