سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

فرهنگ سازی برای حذف کیسه های پلاستیکی

معاون فنی حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: این اداره در زمینه فرهنگ‌سازی عدم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی اقدام‌های گسترده آموزشی و ترویجی انجام داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رجبعلی قاسمی  در ارتباط با تأثیر پلاستیک بر محیط‌ زیست اظهار داشت:  همان گونه که در کتب و مراجع مختلف آمده است کیسه‌های پلاستیک اثرات مخربی بر محیط اکوسیستم و حیات گیاهی و جانوری دارد به‌طوری که بعضی از این مواد سال‌ها در طبیعت باقی می‌ماند و تجزیه نمی‌شود.

وی افزود: حذف یا کاهش پلاستیک از چرخه زندگی نیاز به عزم و تصمیم ملی دارد اما اداره کل حفاظت محیط‌ زیست در راستای این موضوع با پیگیری‌های به عمل آمده و مطرح نمودن در کارگروه‌های مرتبط نظیر کارگروه مدیریت پسماند، حذف این ماده را از طبیعت خواستار گردیده است.

معاون فنی حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان با اشاره به فعالیت حفاظت محیط‌زیست اصفهان در زمینه فرهنگ‌سازی در این زمینه اظهار کرد: این اداره کل در فعالیت‌های آموزش همگانی، مشارکت‌های مردمی و در جلسات مختلف در زمینه فرهنگ‌سازی اقدام‌های گسترده آموزشی و ترویجی  انجام داده است.

قاسمی بیان کرد:  سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه محیط‌زیست نیز در مناسبت‌های زیست‌محیطی نظیر روز زمین پاک، روز پاک‌سازی کوهستان، هفته محیط‌زیست، در پاک‌سازی محیط از پلاستیک به عنوان یک اقدام برانگیزاننده برای عموم مردم،  مشارکت جدی دارند و  روابط عمومی این اداره کل نیز از سال 1390 اقدام به استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای تجزیه پذیر  که حاوی پیام‌های زیست‌محیطی در کلیه گردهمایی‌ها و مناسبت‌های محیط‌زیستی نموده است که این اقدام به سایر بخش‌های دولتی و خصوصی تسری یافته است.

وی گفت: به طوری که هم اکنون در بیشتر همایش‌های استانی بسته‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی در این کیسه‌های تجزیه پذیر توزیع می‌گردد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوثر و  رفاه نیز از سال جاری اقدام به عرضه این کیسه‌ها به جای پلاستیک برای مشتریان خود نموده که این اقدام  تنها در مجموعه فروشگاه‌های کوثر بر اساس اعلام سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان از انتشار روزانه معادل یک تن کیسه پلاستیکی شامل 30 هزار عدد کیسه در اندازه‌های مختلف به طبیعت جلوگیری می‌کند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین تعداد بسیار زیادی از فروشگاه‌های سطح شهر اعم از عرضه کنندگان محصولات غذایی، بهداشتی، پوشاک و غیره با الگوبرداری از این اقدام شایسته به سوی استفاده از کیسه‌های چندین بار مصرف پارچه‌ای رفته و این حرکت به صورت گسترده در حال تسری به سایر نقاط استان و کشور است.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.