سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگ ترین رویداد قرآنی جهان اسلام در همدان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری آزمون طرح بزرگ حفظ قرآن کریم در سطح استان همدان خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام رضوی با اشاره به برگزاری آزمون این طرح به صورت کشوری در مورخه 6 اسفند ماه سال جاری گفت: آزمون این طرح در 11 رشته حفظ یک، دو و سه جزء قرآن کریم، حفظ موضوعی، حفظ ترتیبی و سایر دروس مرتبط با حفظ قرآن کریم در 8 حوزه امتحانیه برگزار خواهد گردید.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان همدان اظهار داشت: طبق دستور‌العمل صادره از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، عزیزانی که در این آزمون امتیاز بالای 70 را کسب نمایند، گواهینامه مرتبط با طرح حفظ قرآن مجید صادر خواهد گردید و طی مراسمی با قید قرعه به تعداد 15 نفر از خواهران و برادران شرکت کننده در این طرح جوایز نفیسی شامل کمک هزینه سفر به حج عمره – عتبات عالیات و مشهد مقدس اهدا خواهد گردید .

حجت الاسلام رضوی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری 200 کلاس قرآنی در رده های سنی مختلف در سطح مناطق شهری و روستایی استان و بقاع متبرکه دایر گردیده است و در این زمینه 100 مربی آموزش دیده که دارای گواهی اتمام دوره مربی گری قرآن مجید از مرکز تربیت مربی سازمان اوقاف کشور هستند و حداقل 5 جزء از قرآن کریم را حفظ بوده و در این طرح با معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان همکاری دارند .

وی ابراز کرد: در راستای مدیریت و بهبود هر چه بهتر برنامه ها و طرح های قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، ستاد مرکزی حفظ قرآن کریم با مشارکت موسسه قرآن ندای ملکوت استان که وظیفه ارزیابی و سرکشی این برنامه ها را بر عهده دارد تشکیل گردیده است و از فعالیت ها و زحمات جناب آقای جهان آرا مسئول ستاد طرح حفظ قرآن کریم استان در این زمینه تشکر می نمائیم .

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در فرمایشاتی بر ترویج فرهنگ الهی قرآن کریم در سطح جامعه تاکید فراوان نموده اند، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در این زمینه تمامی تلاش خود را به کار خواهد بردو فرمایشات ولی امر مسلمین، نصب العین تمامی برنامه های فرهنگی ادارات اوقاف و امور خیریه در سطح استان می باشد .

رضوی در پایان سخنانش تصریح کرد: در 9 ماهه سال جاری تاکنون 100 میلیون تومان به عنوان حق الزحمه مربیان و اختصاص جوایز به نفرات برتر در زمینه های قرآنی در سطح ادارات اوقاف و امور خیریه هزینه گردیده است .

انتهای پیام/ ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.