سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

افزایش ده درصدی آمار طلاق در گلپایگان نسبت به سال گذشته

رییس دادگستری شهرستان گلپایگان گفت: در ۹ ماهه سال ۹۴ ،۱۷ هزار و ۶۳۸ پرونده وارد دادگستری شد و ۱۸هزارو ۲ پرونده مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام سیدحسین حسینی وردنجانی  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت : ابلاغ اوراق قضایی همواره یکی از مشکلاتی بود که دستگاه قضایی با آن روبرو بود واطاله دادرسی را همراه داشت؛ که راه اندازی سامانه الکترونیک ثنا از مهرماه سال جاری این مشکل دستگاه قضا را مرتفع نمود .
وی بیان کرد: قوه قضاییه با اقتباس از کشورهای پیشرفته و استفاده حداکثری از تکتولوژی و جهت جبران کمبود نیرو، ابلاغ سامانه الکترونیکی ثنا را مطرح کرد .
رییس دادگستری شهرستان افزود: هر شهروند ایرانی بالای ۱۸سال چه پرونده در دادگستری داشته باشد و چه نداشته باشد باید در این سامانه ثبت نام کند تا چنانچه زمانی شکایتی علیه فردی صورت گرفت بلافاصله از طریق پیامک و سپس سامانه مطلع گردد.
رئیس دادگستری شهرستان گلپایگان عنوان کرد : ثبت نام در سامانه ثنا دو مرحله ای می باشد که مرحله مقدماتی آن را می توان در منازل و یا کافی نت ها انجام داد و مرحله دوم ثبت نام تنها از طریق دادگستری می باشد و فقط از طریق دادگستری ثبت نام تکمیل وشخص رمز الکترونیکی خود را دریافت خواهد نمود.
حسینی وردنجانی در ادامه باز تاسیس ستاد مردمی پیشگیری از جرم را مطرح نمود و گفت: معاونت اجتماعی قوه قضائیه در راستای حفاظت جامعه از هرگونه آلودگی ،جرم و جنایت و کاهش مفاسد در جامعه نهادی را تحت عنوان ستاد پیشگیری از جرم باز تاسیس نمود و علاقه مندان به مشارکت در این طرح ،به عنوان دیده بان حقوق قضایی می توانند از طریق سایت Sajam.Adliran.irتبت نام نمایند.

رئیس دادگستری شهرستان گلپایگان گفت : در ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۴، ۳ هزارو ۲۲۰ پرونده وارد شورای حل اختلاف شد که از این تعداد ۲۹۲ پرونده منجر به سازش گردید.

وی افزود: در ۹ ماهه سال جاری ۲۸۰۰ پرونده وارد شورای حل اختلاف شد که ۳۴۱ پرونده منجر به سازش شد .

وی ضمن اشاره به صحبت‌های نماینده شهرستان گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در خصوص نا کار آمدی و هزینه بر بودن شوراهای حل اختلاف و اینکه این شوراها تاثیری بر کاهش حل پرونده ها ندارند افزود: هزینه رسیدگی پرونده ها در شورا نسبت به هزینه رسیدگی در دادگستری نصف می باشد و بر اساس آمار تنها۵۰ درصد پرونده هایی که به این شورا ارجاع می شوند به دادگاهها می رود و ۳۰درصد پرونده منجر به صلح و سازش می شوند و ۲۰ درصد پروندها نیز با حکم شورا مختومه می گردد.
وی ضمن بیان گله مندی اعضای شورا به جهت عدم پذیرش آنها از سوی نماینده شهرستان گفت : به تازگی منشور حقوق شهروندی رونمایی شده است که فی النفسه کار خوبی است اما آیا کارمند دادگستری و یا نیروی شورای حل اختلاف شهروند نیست .
حسینی اذعان داشت: در ۹ ماهه سال ۹۴ ،۱۷ هزار و ۶۳۸ پرونده وارد دادگستری شد و ۱۸هزارو ۲ پرونده مورد بررسی قرار گرفت.وی تصریح کرد: در سال ۹۵، ۱۶ هزارو ۹۲۵ پرونده وارد دادگستری شد و ۱۷هزار و ۲۰۲ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت .
رییس دادگستری شهرستان در ادامه بیان داشت: سال ۹۴ ،۲۸۳ پرونده طلاق به دادگستری وارد شد که ۱۷۵ مورد توافقی، ۹۰طلاق به درخواست زوجه و ۱۸ مورد به درخواست زوج بود .
حجت الاسلام حسینی گفت: سال ۹۵، ۳۰۲ پرونده طلاق وارد دادگستری شهرستان شد که این رقم در مقایسه به سال گذشته۱۰ درصد افزایش داشته است و از این تعداد پرونده طلاق ؛ ۱۸۷پرونده طلاق توافقی،۹۸پرونده به درخواست زوجه و ۱۷پرونده به درخواست زوج مطرح گردید .
رییس دادگستری شهرستان گلپایگان افزود: علت عمده طلاق در شهرستان می‌تواند ناسازگاری زوجین و عدم پایبندی آنها به تعهدات زناشویی باشد .

وی افزود :در سال ۹۴ ،۳۵۶ مورد پرونده در خصوص احکام حقوق کارگران و اجرایه های اداره کار، رفاه و تعاون به دادگستری وارد شد که این میزان پرونده در سال ۹۵، به ۲۰۰ مورد کاهش پیدا نمود.
وی با اشاره به کمبود نیرو در دادگستری شهرستان گفت: در حال حاضر دادگستری شهرستان با یک سوم نیروی مورد نیاز فعالیت می کند در صورتی که به ۷۰ نفر نیرو جهت انجام خدمات نیاز دارد .
حسینی وردنجانی گفت: در حال حاضر دادگستری شهرستان با یازده قاضی در حال رسیدگی به پرونده ها می باشد.
وی تعداد شعب حل اختلاف شهرستان را، چهار شعبه صدور رای ، دو شعبه صلح و سازش و دو شعبه روستایی ذکر کرد.

رئیس دادگستری شهرستان گلپایگان گفت : انتخاب دادستان شهرستان( نجف علی علیان) با عنوان قاضی نمونه در سال گذشته و معرفی ریاست دادگستری به عنوان قاضی نمونه استان در سال‌جاری نشاندهنده شاخصه بالای دادگستری شهرستان در استان می باشد .
وی با بیان اینکه جمعیت کیفری زندان شهرستان گلپایگان با کاهش ۱۳ درصدی همراه بوده است گفت: کاهش جمعیت کیفری، نتیجه مجازات های باز دارنده به جای حبس می باشد.رییس دادگستری شهرستان گلپایگان در خصوص بحث مطرح شده در مورد شهردار گلپایگان گفت: قرار نظارت قضایی برای شهردار صادر شده است و هنوز هیچ گونه کیفرخواست و حکمی در رابطه با محکومیت شهردار گلپایگان صادر نشده است .
حسینی در خصوص آمار سرقت در شهرستان گفت: در ۹ماهه سال ۹۴، هزار و ۸۲ پرونده سرقت شکل گرفت که این میزان در مدت مشابه سالجاری به ۸۰۲ پرونده رسید که نسبت به سال گذشته بیش از بیست درصد کاهش داشته است .



انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.