سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پزشکیان در صحن علنی:

پهن کردن سفره‌های مختلف در بخش سلامت ظلم به مردم است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: ما حق نداریم در بحث سلامت برای خودمان یک سفره پهن کنیم و برای مردم سفره‌ای دیگر.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 15 دی ماه) مجلس در جریان بررسی برنامه ششم توسعه در موافقت با پیشنهاد غلامرضا تاجگردون مبنی بر انتقال شورایعالی بیمه سلامت از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وزارت بهداشت سخن می‌گفت، اظهار داشت: سوال من این است که آیا انسان را می‌توانیم به عنوان یک کالا خرید و فروش کنیم یا نه؟

وی افزود: بنده معتقدم انسان را نمی‌شود به بازار داد، وقتی می‌گوییم نمی‌شود انسان را به عنوان یک کالا به بازار عرضه کرد معنی آن این است که خدمات سلامت برای همه مردم اعم از فقیر و غنی، ترک، لر و بلوچ و همه کسانی است که دراین مملکت زندگی می‌کنند و حق دارند از سلامت بهره ببرند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ما حق نداریم برای خودمان یک سفره پهن کنیم و برای مردم سفره‌ای دیگر تصریح کرد: من این مسئله را بارها گفته‌ام و باز هم مطرح می‌کنم حضرت علی(ع) در توصیه با مالک اشتر می فرمایند: خدا و مردم را یک طرف قرار می‌دهد و مالک و خانواده‌اش را یک طرف دیگر و به او می‌گوید هرچه برای خودت و قوم و خویشت می‌خواهی برای مردم هم بخواه. ما حق نداریم سفره‌های مختلف برای هر کسی پهن کنیم لذا اگر راست می‌گوییم و ایمان داریم باید بیاییم سفره سلامت را برای همه یکجور پهن کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه حق دارند از سفره سلامت استفاده کنند، بیان داشت: من نماینده حق ندارم برای خودم یک بیمه، قوه قضاییه بیمه‌ای دیگر و بانک‌ها بیمه سومی برای خود درست کنند و به مردم فقیر و بیچاره که رسیدیم یک سفره دیگر پهن کنیم.

وی افزود: مسئولین می‌گویند پول نداریم اگر راست می‌گوییم برای همه پول نداشته باشیم اما اینکه می‌گوییم سفره‌ها متعدد باشد و صندوق‌ها متعدد باشد ظلم به مردم است ما حق نداریم به مردم ظلم کنیم.

پزشکیان تصریح کرد: ساختاری که ما در حال حاضر درست کردیم باعث شده تا در جامعه پزشکی یک نفر یک میلیارد تومان و یک نفر یک میلیون تومان درآمد داشته باشد، همین قوانین ما این بی‌عدالتی را به وجود می‌آورد و باید قبول کنیم اگر پولی نداریم این پول نداشتن هم باید برای من نماینده باشد و هم برای آن روستایی که بیکار است و اگر این موضوع را می‌پذیریم باید بگذاریم سیاست‌گذاری در این باره در یک جا صورت گیرد نه اینکه مجلس و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای خود یک بیمه درست کند و به مردم که رسیدیم بگوییم پول نداریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انسان کالا نیست، حاکمیت موظف است به کسی که پول ندارد، آدم ندارد خدمت کند، حرف من یک چیز است که باید از شعار دادن بپرهیزیم و به مردم خدمت کنیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.