سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

کاهش مرگ و مير ناشي از مسموميت دارويي در لرستان

مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان گفت: مرگ و مير ناشي از مسموميت دارويي در هشت ماهه سالجاري در استان لرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛احمید رضا نظیفی افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که موارد مسمومیت ناشی از دارو منجر به فوت در هشت ماهه اول سال 95 برابر با 19 مورد که به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل 5 زن و 14 مرد بوده است.
وی با اشاره به کاهش 20 درصدی مرگ و میر ناشی از مسمومیت دارویی در مدت زمان یاد شده اظهار داشت: در هشت ماهه اول سال گذشته نیز 24 مورد فوت ناشی از مسمومیت دارویی در استان لرستان گزارش شده است.
 
مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان تاکید کرد: افراد فوت شده ناشی از مسمومیت دارویی در هشت ماهه نخست سال گذشته به لحاظ جنسیتی شامل 7 زن و 17 مرد بوده است و نشان از کاهش 20 درصدي مرگ و مير را دارد.
 
وی گفت: بیشترین موارد مرگ و میر ناشی از مسمومیت در استان لرستان ، مسمومیت با داروی متادون است، این داروی شبه افیونی یک مخدر صنعتی قوی بوده ولی کمتر از مرفین و هروئین اعتیاد آور است و غالبا یک داروی نگه دارنده برای مهار اعتیاد به هروئین و مواد مخدر به کار می رود، این دارو برای تسکین دردهای مزمن نیز تجویز می شود؛
 
نظیفی با بیان اینکه بیشتر مسمومیت‌ها با این دارو عمدی است و به ‌علت دوز بالای مصرف و یا مصرف همزمان با سایر داروها به خصوص بنزودیازپین ها و یا الکل به‌وجود می‌آید، تصریح کرد: در حال حاضر شایع‌ترین مسمومیت از لحاظ ترکیبی، مسمومیت دارویی است؛ داروهایی که سیستم اعصاب مرکزی را متاثر می‌کند و از بین آنها خواب آورها، مسکن‌ها و داروهای ضدافسردگی رتبه اول را در رابطه با ایجاد مسمومیت‌های دارویی دارند.
 
انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.