سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادیانی به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

برگزاری جلسه مجمع نمایندگان استان مازندران با زنگنه در واکنش به قطع شدن گاز از ترکمنستان



عضو مجمع نمایندگان مازندران از برگزاری جلسه‌ای با حضور اعضا و وزیر نفت خبر داد و گفت‌: طی این جلسه تمامی مسائل برای جلوگیری از مشکلات قطع گاز در استان مازندران پیش بینی شد.


علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر و سواد کوه در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان از برگزاری جلسه‌ای با حضور اعضای مجمع نمایندگان استان مازندران، وزیر نفت، مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران و کارشناسان مربوطه در وزارت نفت خبر داد.

عضو مجمع نمایندگان مازندران تصریح کرد: این جلسه به دلیل قطع گاز وارداتی از ترکمنستان به ایران تشکیل شد و طی این جلسه بحثهای کلیدی و اساسی و چرایی قطع گاز  مطرح شد.

وی با بیان اینکه شرکت نفت همانند سنوات گذشته تمایل داشتند گاز را از ترکمنستان وارد کنند افزود: متاسفانه بعد از انعقاد قرار داد با ترکمنستان و بعد از بازگشت مدیر عامل شرکت گاز کشور به ایران ، شرکت ترکمن گاز، گاز وارداتی را قطع کرد.

ادیانی تاکید کرد: این موضوع فرصتی شده که مدیران ارشد وزارت نفت به فکر حل جدی موضوع گاز مورد نیاز استان مازندران باشند و ما آن را به فال نیک می‌گیریم.

وی ضمن قدردانی مجمع نمایندگان استان مازندران از مواضع جدی و مقتدرانه وزارت نفت در این رابطه گفت: اقدام وزارت نفت مبتنی بر حفظ منافع و عزت ملی ایران بود زیرا ما باید در برابر زیاده‌خواهی ترکمنستان بایستیم و اجازه ندهیم که این کشور به بهانه نیاز گازی ما هر قیمتی را بر ملت ایران تحمیل کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: برای رفع دغدغه مردم و عدم قطع گاز استان مازندران دو راه حل در جلسه امروز پیش بینی شد، زنگنه و معاونان وی بیان کردند که قبلا این وضعیت را پیش بینی کرده بودند لذا مقدمات کار را فراهم کرده بودند.

وی اظهار داشت: وزارت نفت قرار است با تقویت فشار گاز استان مازندران از سوی استان گیلان انتقال خطوط گازی خراسان و منطقه دشت اجازه قطع گاز را در مازندران ندهند البته امیدواریم مسائل طبق پیش بینی ها حرکت کند مگر آنکه اتفاق خاصی مانند یک زمستان شدید پیش بیاید.

ادیانی با اشاره به اینکه نحوه توزیع و گازرسانی مدیران شرکت نفت و گاز کشور برای جلوگیری از قطعی گاز اثرگذار است گفت: زنگنه در این جلسه قول داد خط انتقال گازی دامغان به نکا را که حدود 150 کیلومتر است به اتمام برساند، البته تنها حدود 40 کیلومتر از این خط انتقال باقی مانده که قرار است با کمک شرکت ملی گاز ایران و مدیران ارشد مازندران هر چه سریعتر و تا قبل از زمستان 96 پایان یابد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه طی این جلسه قرار شد کمیته ای با حضور نمایندگان مازندران و مدیران ارشد گاز کشور برای نظارت بر اتمام این خط انتقال گازی تشکیل شود ادامه داد: این کمیته ماهانه جلساتی با وزیر نفت خواهد داشت که طی آن نحوه تمهیدات ومقدمات شرکت ملی گاز را برای عدم قطعی گاز در مازندران مد نظر قرار دهد و دیگر آنکه بر میزان پیشرفت پروژه انتقال گازی دامغان -نکا نظارت کافی داشته باشد.

ادیانی در پایان ضمن تاکید بر آنکه مردم باید با صرفه جویی وتغییر الگوی مصرف به سوی رعایت و بهینه سازی مصرف گاز پیش بروند خاطرنشان کرد: قطعا در صورت رعایت این مسائل تجربه سال 86 در مازندران تکرار نخواهد شد البته در آن مقطع از زمان استان مازندران به لحاظ مصرف گاز تراز منفی داشت که اکنون این امر معکوس شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.