سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

شهدا شناسنامه فرهنگی کشور هستند

مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا می‌تواند نقش ارزشمندی در اعتلای فرهنگ و اخلاق و منش پهلوانی در عرصه ورزش و رقابت های ورزشی ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رسول منعم در یادواره 37 شهید ورزشکار شهرستان ملایر که به همت بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه ملایر در سالن شهید آوینی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهدا را باید در نوک قله اهداف زندگی خود ببینیم.

وی افزود: اگر در ورزش قهرمانی به دنبال ماندگاری هستیم، باید در کنار مدال فتی، مدال پهلوانی و اخلاق را نیز بگیریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان تصریح کرد: به طور قطع اوج عزت و افتخار ما، نقطه‌های اوجی است که شهدا به ما نشان دادند و آموختند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: ما باید نقطه‌های اوج را به جوانان نشان دهیم و شهدا بهترین الگو در عرصه ورزش برای جوانان ما هستند.

منعم با بیان اینکه اقتدار جهانی ایران امروز مدیون رشادت‌های شهداست، افزود: شناسنامه فرهنگی کشور ما شهدا هستند.

وی ادامه داد: زمانی که کشور ما نیازمند این عزیزان بود برای دفاع از جان و مال و ناموس کشور با اهدا جان خود دشمنان را زمین گیر کردند و حماسه هشت سال دفاع مقدس را آفریدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه همه مسئولان وظیفه دارند که خدمتگذار خانواده شهدا و شهدا باشند، تصریح کرد: باید در راه شهدا گام برداریم و این وظیفه همه ما است چراکه مسیر شهدا راه عزت و اقتدار مملکت است .

وی با اشاره به اینکه باید شان و منزلت خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان همواره حفظ شود، گفت: باید ایثار و شهادت که پیام شهدا است را به جامعه ورزشی انتقال دهیم.

منعم با بیان اینکه شهدا و ایثارگران قهرمانان و پهلوانان اصلی ایران اسلامی هستند، گفت: پهلوانان و قهرمانان کشور اسلامی ما نیز باید با سرلوحه قرار دادن غیرت، ایثار، اخلاق و ایستادگی شهدا فعالیت کنند.

وی عنوان کرد: زمانی که یک قهرمان ورزشی به خدا متوسل می‌شود و از خدا می‌خواهد که در رقابت ورزشی پیروز میدان شود، این نمونه‌ای از پیروی ورزشکاران از شهدا است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا می‌تواند نقش ارزشمندی در اعتلای فرهنگ و اخلاق و منش پهلوانی در عرصه ورزش و رقابت های ورزشی ایجاد کند.

انتهای پیام/ د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.