سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتش آمریکا: کشته شدن 188 غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف بین المللی از سال 2014

ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد در حملات هوایی ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش از سال 2014 میلادی، دستکم 188 غیرنظامی در سوریه و عراق کشته شده‌‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش آمریکا در بیانیه‌ای امروز (دوشنبه) اعلام کرد در حملات هوایی ائتلاف بین المللی (به اصطلاح) مبارزه با داعش از سال 2014 میلادی، دستکم 188 غیرنظامی در سوریه و عراق کشته شده‌‌اند. 

بر این اساس، "نیروی کار ترکیب مشترک" در ارتش آمریکا وظیفه دارد به طور ماهانه تلفات غیرنظامیان در عملیات ائتلاف آمریکا علیه گروه‌های تروریستی را ارزیابی کند. این گروه در گزارش جدید خود 5 کشته غیرعمدی در چهار حمله هوایی ائتلاف در سال 2016 و یک کشته در سال 2015 را منعکس کرده است. 

با این وجود، آمار منتشر شده از سوی ارتش آمریکا بسیار کمتر از پیشبینی‌های سایر نهادها مانند "جنگ‌های هوایی" است که تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی را رصد می کنند. نهاد جنگ‌های هوایی برآورد کرده است تقریباً 2100 غیرنظامی از زمان آغاز حملات ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا، در سوریه و عراق کشته شده‌اند. با این حال، مقامات ارتش آمریکا این میزان تلفات غیرنظامیان را رد کرده‌اند. 

در بیانیه‌ ارتش آمریکا آمده است: "اگر چه ائتلاف بین المللی تمامی تلاش خود را برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان انجام می‌دهد، در برخی موارد کشته شدن غیرنظامیان غیرقابل اجتناب است." این گزارش می‌افزاید ائتلاف بین المللی در ماه نوامبر 2016، 16 گزارش دریافت کرده است که حاکی از احتمال کشته شدن غیرنظامیان در حملات هوایی ائتلاف است. 5 مورد از این گزارش‌ها معتبر تلقی شده است که در نتیجه آنها 15 غیرنظامی به صورت غیرعمدی کشته شده‌‌اند.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی ارتش آمریکا؛ واشینگتن و متحدان آن از سال 2014 میلادی بیش از 17 هزار حمله هوایی در قالب ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش انجام داده‌اند که از این میان، 10 هزار و 738 حمله در عراق و 6 هزار و 267 حمله در سوریه انجام شده است. هزینه این عملیات‌ها 10 میلیارد دلار برآورد شده است. 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.