سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چمران مطرح کرد؛

دولت تا پایان سال95، 9 هزار و 300 میلیارد تومان بدهی خود را به شهرداری پرداخت می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دولت 14 هزار میلیارد تومان به شهرداری تهران بدهی دارد که تا پایان امسال، 9 هزار و 300 میلیارد تومان به صورت تهاتر و زمین به شهرداری تهران پرداخت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم بهره‌برداری از 65 دستگاه واگن و لوکومتیو برقی تهران و حومه که امروز(دوشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت 14 هزار میلیارد تومان به شهرداری بدهی دارد که قرار است تا پایان سال95، 9 هزار و 300 میلیارد تومان به صورت تهاتر و زمین و غیره تا پایان سال به شهرداری پرداخت شود.

وی افزود: اگر هزار دستگاه واگن وارد خطوط مترو کنیم، می‌توانیم ظرفیت حمل و نقل عمومی را از 3 میلیون به 6 میلیون در روز افزایش دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: با توسعه حمل و نقل عمومی مخصوصا حمل و نقل ریلی می‌توانیم میزان آلودگی هوا را به نصف برسانیم.

چمران با بیان این که رئیس جمهور نیز در بحث حمل و نقل عمومی توسعه حوزه ریلی را مطرح کرده است، گفت: امیدوارم این صحبت‌ها عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر وجود موتورسیکلت‌ها در شهر تهران، آلودگی هوا را افزایش می‌دهد، به همین دلیل امیدوارم به مرحله‌ای برسیم که با افزایش واگن‌های قطار بتوانیم از تعداد خودروها و موتورهای سطح شهر بکاهیم.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.