سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

تاثیرگذاری رسانه ها در حوزه ترویج کتابخوانی در جامعه

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد خراسان رضوی گفت: رسانه ها به دلیل جایگاهی که در جامعه دارند از نقش تاثیرگذاری در نفوذ در افکار عمومی برخوردارند و می توانند در ترویج مبحث کتاب و کتابخوانی موثر واقع شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسف امینی در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه کتاب سال سرخس در گفتگو با خبرنگار افزود: برگزاری نمایشگاه ‌های کتاب و فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی جزو کم ‌هزینه‌ترین، مؤثرترین و سالم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی است.

وی با بیان اینکه در جامعه ما به امر کتابخوانی به عنوان یک کار اوقات فراغت و تفریحی نگاه می شود اظهارداشت: کتابخوانی مختص به یک گروه فرهیخته و تحصیل کرده نیست در حالی که در جامعه ما این مبحث را مربوط به یکسری گروه های خاص شامل فرهنگی، معلمین، طلاب، فرهیختگان و نخبگان می دانند اما کتابخوانی یک امر تربیتی و آموزشی است.

امینی تصریح کرد: اگر بخواهیم کتابخوانی رواج پیدا کند باید دست به دست هم دهیم و با تلاش در این حوزه به توسعه کتابخوانی در جامعه کمک کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد خراسان رضوی نقش خانواده، مدرسه و رسانه ها را بعنوان سه گزینه اصلی در ترویج کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه عنوان و تاکید کرد: در این میان، رسانه ها به دلیل جایگاهی که در جامعه دارند و از نقش تاثیرگذاری در نفوذ افکار عمومی برخوردارند، باید اعلام کنم رسانه ها می توانند در ترویج مبحث کتاب و کتابخوانی موثر واقع شوند.

امینی با تأکید بر اینکه کشورهای توسعه‌یافته و موفق آمار مطالعه آن‌ها با توسعه‌یافتگی برابری می‌کند، اضافه کرد: هرچقدر میزان مطالعه در جامعه کم شود، ضد ارزش‌ها رشد پیدا می‌کنند.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد خراسان رضوی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، برنامه های زیادی را در دست پیگیری دارد که یکی از این برمامه ها، برگزاری جشنواره روستا و عشایر و همچنین انتخاب پایتخت کتاب کشور بود.

گفتنی است: دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب سال سرخس از 12 تا 22 دیماه صبح ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها 16 تا 22 در محل دائمی نمایشگاه های شهرک گاز شهید مهاجر سرخس برپا می باشد.

انتهای پیام//م.ه


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.