سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

ثبت نام 100 نفر برای شرکت در چهارمین کنگره تاریخ معماری آذربایجان غربی

100 نفر برای شرکت در چهارمین کنگره تاریخ معماری وشهرسازی آذربایجان غربی ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در جلسه شورای سیاستگذاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: بحث این کنگره از ماههای پیش به میان آمده و ما با توجه به شرایط جغرافیایی و تاریخ معماری استان میزبانی این کنگره را برعهده گرفتیم .

جلیل جباری افزود: علاقه مندان زیادی نسبت به استانهای دیگر متقاضی حضور در این کنگره هستند و تا کنون بیش از 100 نفر نسبت به نام نویسی اقدام کرده و بیش از 50 مقاله مورد بررسی کمیته علمی کنگره قرار گرفته است .

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان آذربایجان غربی در تاریخ های هشتم و نهم اسفند ماه سال جاری در محل پردیس دانشگاه ارومیه برگزار می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در این جلسه برقدمت و تاریخ کهن آذربایجان غربی بر لزوم مستند نگاری هویت تاریخ معماری و شهرسازی استان در کنگره تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان غربی تاکید کرد.

تقی کهوریان با اشاره به اهمیت برگزاری این کنگره تصریح کرد: با توجه به اهمیت تاریخ معماری در استان آذربایجان غربی و تعداد مقالات واصله ؛ سعی شود تا از پراکندگی و گسیختگی مقالات جلوگیری شده و از مقالات ارائه شده برای بهبود معماری و شهرسازی استان بهره مند شویم .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی افزود:پرداختن به تمام ابعاد فرهنگی و تاریخی ادوار گذشته استان در این کنگره مقدور نخواهد بود و باید با تشکیل دبیرخانه دائمی و کارگروه های تخصصی در دانشگاهها، فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی در این زمینه گسترش یابد.

حوزه های فرهنگی- طبیعی، شهرها وروستاهای تاریخی،منظرفرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه درتاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی، معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس و راه های فرهنگی و عناصر وابسته از محورهای چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.