سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان؛

تخریب 10 بنای غیرمجاز در روستای زیارت

حکم تخریب 10 بنای غیرمجاز در روستای زیارت اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: بر طبق تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها اصلاحی 1385، 10 مورد ساخت وساز غیرمجاز به مساحت تقریبی 6 هزار و 300 مترمربع در روستای زیارت تخریب شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حقی با اشاره به تخریب ساختار و بافت روستا‌ها با این دست از ساخت و سازهای غیر مجاز افزود: ما مکلف هستیم از هویت فرهنگی روستا‌ها بوِیژه روستاهایی که در معرض تخریب و تعرض مادی و تخریب فرهنگی دفاع کنیم.

دادستان گرگان گفت: مردم می توانند برای حفظ اراضی زراعی و باغ ها، هرگونه تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز در اینگونه اراضی را به سامانه 131 گزارش کنند.

وی افزود: افرادی که قصد تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغ ها در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک ها و روستاها را دارند با در دست داشتن مستندات مالکیت به اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند تا در خصوص نحوه اقدام مورد راهنمایی و ارایه طریق قانونی قرار گیرند.

روستای زیارت یکی از روستاهای هدف گردشگری استان است که در سال های اخیر مورد هجوم زمین خواران و ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی ملی آن قرار گرفته است.

در مجموع 15 مورد ساخت و ساز غیرمجاز  به مساحت هشت هزار و 800 مترمربع در یک ماه گذشته  در این روستا تخریب شده است.

انتهای پیام/ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.