سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

برگزاری همایش تعامل صنعت و دانشگاه در لرستان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان از برگزاری همایش تعامل صنعت و دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ سلاحورزی از برگزاری همایش تعامل صنعت و دانشگا در لرستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه از جمله مشکلات بخش اقتصادی کشور همواره این موضوع بوده که بین ظرفیت‌های موجود دانشگاه و بخش صنعت ارتباط و تعامل دو سویه و مؤثری وجود نداشته، در نظر داریم با همکاری دانشگاه‌ها همایش تعامل صنعت و دانشگاه را در اوایل سال آینده برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در جوامع توسعه‌یافته، برآیند فعالیت دانشگاه‌ها خودش را در صنعت نشان می‌دهد افزود: این در حالیست که در کشور خودمان این ارتباط برقرار نشده و تعامل سازنده‌ای بین دو بخش شکل نگرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه در گذشته بخشی از بودجه‌ دستگاه‌های مختلف به امر پژوهش اختصاص می‌یافت، گفت: متاسفانه هم در این حوزه و هم در حوزه‌ پروژه‌های تحقیقاتی انجام‌شده در دانشگاه‌ها فقط بخش اندکی از آن به حال صنعت کشور مفید بوده است.

سلاحورزی به اضلاع مثلث تعیین‌کننده‌ دولت و حاکمیت ، بخش خصوصی و صنعت و دانشگاه و پژوهشگران اشاره کرد و افزود: فراهم کردن زمینه‌ تعامل و همگرایی این سه ضلع می‌تواند منجر به تحقق امر توسعه در کشور شود.

وی با تاکید براینکه قرار نیست این همایش، یک کنفرانس پژوهشی باشد گفت: هدف ما این است که خارج از روش‌های مرسوم گذشته، یک کار کاربردی و اجرایی انجام بدهیم تا نقطه‌ شروعی برای انجام یک کار واقعی و مفید باشد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.