سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طبق مصوبه مجلس؛

وزارت صنعت و سازمان استاندارد موظف به ارتقای ایمنی خودروها شدند

نمایندگان مجلس وزارت صنعت و سازمان ملی استاندارد را موظف به ارتقای ایمنی خودروها کردند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی نوبت سوم امروز (یکشنبه 12 دی ماه) در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم ماده 67 و 68 این لایحه را پس از اصلاح به تصویب رساندند.

براین اساس ماده 68 تصریح می کند:
 
وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد موظفند در طراحي و ساخت خودرو داخلي، به نحوی نظارت کنند که ايمني آن را متناسب با  حداكثر سرعت ارتقا یافته تا در تصادفات جاده اي تلفات به حداقل میانگین جهانی برسد.

این ماده با 157 رای موافق، 20 رای مخالف و 1 رای ممتنع از مجموع 209 رای ماخوذه تصویب شد.

همچنین ماده 67 نیز اذعان می کند: هزينه خدمات مديريت طرحهاي تملك دارائي هاي سرمايه اي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، بنياد مسكن انقلاب اسلامي، شركت مجري ساختمانها و تاسيسات دولتي و عمومي، شركت منابع آب و نيروي ايران و شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي تا دو و نيم (5/2%) درصد عملكرد تخصيص اعتبارات ذيربط با احتساب كل وجه دريافتي از بودجه عمومي دولت اعم از وجوه نقد، اسناد خزانه، اوراق مشاركت و ساير اوراق بهادار تعيين و توسط سازمان در اختيار بنياد و شركتهاي مذكور قرار مي گيرد.

سازمان موظف به تخصيص اعتبارهای اجنتاب ناپذير بنياد و شركتهاي مذكور در چارچوب بودجه آنها از محل اعتبارات فوق (تا دو و نیم درصد) مي باشد.

این ماده نیز با 152 رای موافق، 23 رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموع آرای 207 رای به تصویب رسید.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.