سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین برنامه آموزشی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ایجاد برنامه آموزشی برای توانمندسازی دانش‌آموزان مقاطع مختلف در مقابل آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

حمید صرامی مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از توجه به ایجاد برنامه‌های درسی آموزشی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبر داد و اظهار داشت: با اقدامات انجام شده بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و آموزش و پرورش موضوع پیشگیری اولیه از اعتیاد در پایه هفتم و هشتم لحاظ شده است.

وی ادامه داد: در صدد ایجاد برنامه آموزشی در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و متوسطه دوم هستیم تا بحث پیشگیری با برنامه‌ریزی استاندارد برای دانش‌آموزان ارائه شود.

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: مراحل اولیه این برنامه درسی به اتمام رسیده و امیدواریم هر چه زودتر سایر مراحل طی شده و ابلاغ آن به مدارس انجام شود.

صرامی با اشاره به اینکه این همکاری با حوزه معاونت سلامت آموزش و پرورش انجام می‌شود، گفت: تلاش ما بر این است تا در سال تحصیلی آینده و همزمان با برنامه ششم توسعه این برنامه آموزشی در سطح کشور اجرایی شود تا متناسب با نیازهای دانش‌آموزان اقدامات پیشگیری صورت گیرد.

وی در خصوص تفاوت طرح نماد و طرح توانمندسازی یادآور شد: این نماد برای دانش‌آموزان آسیب دیده که در چرخه شیوع مصرف قرار گرفته‌اند، ارائه شده که به منزله پیشگیری ثانویه است اما طرح توانمندسازی برای دانش‌آموزانی که به طور مطلق سوء ‌مصرف نداشته‌ ارائه می‌شود و در حکم پیشگیری اولیه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.