سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تاسیس موسسه فناوری و نوآوری ارس

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری ارس گفت: موسسه فناوری و نوآوری ارس، با مشارکت دانشگاه تهران و منطقه آزاد ارس تاسیس شده و با اهداف ملی و بین المللی در ارس فعالیت خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛داداش‌زاده، در این خصوص گفت: این موسسه بر اساس راهبرد توسعه علمی و فناوری ارس و با هدف توسعه زیرساخت‌های علمی، پژوهشی و فناوری مورد نیاز، بر پایه روش‍‌های دانش بنیان تاسیس شده است.
وی با تاکید بر بهره‌گیری از توان علمی دانشگاه تهران و امکانات منطقه آزاد ارس، در خصوص ماموریت این موسسه بیان کرد: مهمترین ماموریت موسسه فناوری و نوآوری ارس اجرای پژوهش های کاربردی و تقاضامحور، توسعه فناوری‌های نوین و پیشرفته، تولید و ترویج و نشر دانش و ارائه خدمات مشاوره‌ای و مدیریت طرح منطبق بر شرایط و ظرفیت‌های منطقه‌ای می‌باشد.
وی ادامه داد: این موسسه با هدف کمک به ارتقای موقعیت منطقه آزاد ارس و تبدیل آن به منطقه هوشمند تاسیس شده و دارای چندین قطب علمی و گردشگری در سطوح ملی و بین المللی به خصوص آسیای قفقاز برای رفع نیازهای پژوهشی آموزشی و فناوری ارس و اجرای پژوهش‌های تقاضامحور و روش‌های دانش‌بنیان در حل مسائل منطقه آزاد ارس فعالیت می‌کند.
وی عنوان کرد: تولید دانش فنی و به‌کارگیری فناوری‌های نوین در حوزه‌های مختلف گردشگری تجارت، شهر هوشمند و دولت الکترونیک، ترانزیت کالا و راه سازی، آب، محیط زیست و انرژی های تجدیدپذیر، کشاورزی، معماری، امنیت اجتماعی، فرهنگی، نفت پتروشیمی و معدن، هدفمندسازی پایان‌نامه‌های دوره‌های تحصیلات تکمیلی و گسترش حضور دانشگاهیان در سیاستگذاری، هدایت، برنامه‌ریزی و مدیریت طرح‌های منطقه را از دیگر اهداف تشکیل این موسسه است.
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری ارس در خصوص تدوین و اجرای طرح‌های پژوهشی در این موسسه، خاطرنشان کرد: تصویب آئین‌نامه‌های علمی پژوهشی، برگزاری همایش‌ها و گردهمایی‌های ملی و بین‌المللی، همکاری در ایجاد دفتار انتقال فناوری tto، تشکیل گروه‌های پژوهشی و فناوری، ارائه خدمات تخصصی مشاوره‌ای، ایجاد زیرساخت‌های علمی پژوهشی و بسترسازی جذب منابع مالی و سرمایه‌ای از جمله وظایفی است که این موسسه بر عهده دارد.
وی با اشاره به ترکیب هیئت امنای موسسه فناوری و نوآوری ارس نیز بیان کرد: مدیرعامل منطقه آزاد ارس به عنوان رئیس هیئت امنا، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه، رئیس پردیس بین المللی ارس و رئیس موسسه به عنوان دبیر هیئت امنا، چهار تن از مدیران ارشد ارس و سه تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه اعضای هیئت امنای این موسسه را تشکیل می‌دهند.


انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.