سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم:

ذخیره 6 هزار تن ماسه و نمک در راهدارخانه‌های استان قم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: 6 هزار تن ماسه و نمک را در انبارهای راهدارخانه‌های استان ذخیره کردیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ؛جمالی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که در تالار امام جواد(ع) برگزار شد، با اشاره به ضرورت برف روبی جاده‌ها در زمستان اظهار کرد: راهداران باید عملیات برف روبی را ظرف یک ساعت شروع و جاده را در عرض سه ساعت برای تردد با 45 کیلومتر سرعت آماده کنند.

وی ادامه داد: برای عملیات برف روبی جاده‌های استان قم 15 اکیپ در قالب 10 نفر در راهدارخانه‌های استان مستقر شدند، اقدامات که پیش و پس از بارش در استان قم داشتیم، تشکیل ستاد زمستانی، جلسه با مدیران استان و آماده کردن راهدارخانه‌ها بود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم افزود: پیش از بارش برف باید نمک و ماسه موردنیاز در راهدارخانه‌ها و جاده‌ها ذخیره شود، پس از برف هم باید عملیات برف روبی مورد بررسی قرار بگیرد و سطح جاده از گل و لای تمیز شود.

جمالی با اشاره به ارتباط اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم با هواشناسی اظهار کرد: ارتباط مستمری را با اداره هواشناسی داریم و مرکز مدیریت راه‌های اداره حمل و نقل استان به صورت 24 ساعته از اداره هواشناسی اطلاعات دریافت می‌کند و نقشه برف‌روبی استان قم را آماده کردیم.

وی ادامه داد: تعداد 20 دستگاه از ماشین آلات سبک و سنگین اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم را به سامانه جی پی اس مجهز کردیم، همچنین تجهیز 40 دستگاه دیگر از این ماشین آلات به این سامانه را هم در دستور کار داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم افزود: 6 هزار تن ماسه و نمک را در انبارهای راهدارخانه‌های استان ذخیره کردیم، علاوه بر آن هم پنج هزار کیسه ماسه و نمک را هم در کنار جاده‌های استان قم قرار داریم و هشت راهدارخانه استان را هم برای عملیات برف روبی جاده‌ها تجهیز کردیم.

جمالی با اشاره به آسیب شناسی عملیات برف در استان قم خاطرنشان کرد: پس از هر عملیات برف روبی در استان، جلساتی را برای آسیب شناسی این عملیات تشکیل می‌دهیم، امسال در سه روز برفی در استان قم، هزار و 769 کیلومتر جاده در استان را با نمک و ماسه برف روبی کردیم.

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.