سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

رفع تصرف42 هکتار از اراضی و حریم دریاچه سد سلمان فارسی

42 هکتار از اراضی و حریم دریاچه سد سلمان فارسی رفع تصرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا خاندشتی مدیر دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه ها و سواحل آب منطقه ای فارس گفت: با پیگیری و همکاری مراجع قضایی شهرستان قیروکارزین، حکم رفع تصرف 42 هکتار از اراضی و حریم دریاچه و منابع ملی مجاور مخزن سدسلمان فارسی صادر شد.

وی افزود: با تأیید حکم صادره در دادگاه تجدید نظر استان بیش از هفت هکتار باغ قلع و قمع، حدود 13 هکتار از اراضی تصرفی درون مخزن سد و 22 هکتار باغ در محدوده منابع ملی مجاور دریاچه سد نیز رفع تصرف شد.

خاندشتی ادامه داد: عده ای اقدام به تصرف بخشی از اراضی مخزن و حریم سد سلمان فارسی در محدوده روستای مدخون از توابع شهرستان قیروکارزین کرده بودند و با بی توجهی به تذکرات و اخطاریه های این شرکت، با کاشت درخت در اراضی و حفر چاه غیر مجاز و برداشت از منابع آب سد اقدام می کردند.

وی تصریح کرد:‌ سد سلمان فارسی به عنوان منبع اصلی تأمین آب شرب شهرها و روستاهای جنوبی استان فارس، نقش حیاتی در تأمین آب شرب منطقه به ویژه در شرایط خشکسالی سالهای اخیر داشته و تصرف اراضی و ایجاد باغ منجر به برداشت غیرمجاز از مخزن سد و ایجاد آلودگی در منابع آب می شود. 

با حضور نمایندگان فرماندار، دادستان و نیروی انتظامی و با تأمین تجهیزات مورد نیاز حکم صادره اجرا شد.
انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.