سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمعی از بازنشستگان هوانیروز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کردند؛

دولت تکمیل‌کننده راه مجلس در بحث حقوق‌های بازنشستگی باشد/ گلایه از وضعیت حقوق و بازنشستگی

وکیل هیئت مؤسس بازنشستگان هوانیروز، از حضور تعدادی از خلبانان بازنشسته دوران دفاع مقدس در مجلس برای پیگیری همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جمعی از خلبانان و دلاوران 8 سال دفاع مقدس و از اعضای هیئت مؤسس پیشکسوتان هوانیروز، در صحن علنی امروز یکشنبه(12 دی‌ ماه) مجلس شورای اسلامی حضور یافتند.

هیئت موسس پیشکسوتان هوانیروز، متشکل از تعدادی خلبان بازنشسته زمان 8 سال دفاع مقدس است که می‌توان اعلام کرد هر کدام از آن‌ها یادگاری از آن دوران در جسم خود به همراه داشتند. در میان این جمع، سرهنگ بازنشسته‌ای با نام صحتی حضور داشت که توانسته بود به عنوان اولین خلبان در دنیا طی دوران دفاع مقدس، با هلیکوپتر هواپیمای دشمن را منهدم کند.

وی که حدود 12 سال از زمان بازنشستگی‌اش می‌گذرد، در مقایسه دوران جنگ با زمان حال، از دوران 8 ساله جنگ با عنوان بهترین زمان عمر خود یاد می‌کند. صحتی که اکنون به عنوان یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس دوره بازنشستگی‌ خود را سپری می‌کند، از رسیدگی کافی نکردن مسئولان دولتی نسبت به بازنشستگان لشکری و کشوری و کافی نبودن حقوق آن‌ها گله‌مند است.

در کنار وی، سرهنگ خلبان بازنشسته عباس چمنی‌راد به عنوان یکی از فرماندهان زمان جنگ و همچنین به عنوان یکی از اعضای هیئت مؤسس پیشکسوتان هوانیروز نشسته است. این فرمانده بازنشسته هم، تنها دغدغه کنونی خود و دیگر اعضای این هیئت موسس را پیگیری حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و افزایش آن اعلام می‌کند و می‌گوید: این افراد، افتخارهای ما هستند. بسیاری از آن‌ها اکنون جانبازانی شیمیایی و ترکش‌خورده هستند که برای رفع مشکلات بیماری و مسایل زندگیشان، با چالش‌های بسیاری روبرو هستند.

سرهنگ خلبان بازنشسته خدابنده‌لو دبیر این هیئت مؤسس هم در کنار دیگر بازنشستگان گله‌ها داشت. وی اظهار کرد: امروز به دعوت الیاس حضرتی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در خانه ملت حضور یافته‌اند تا پیگیر افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری باشند. 

اما در میان آن‌ها سرهنگ خلبان بازنشسته‌ میرغفور موسوی به عنوان وکیل هیئت مؤسس بازنشستگان هوانیروز، حدود دو سال است که فعالیت می‌کند. وی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به هدف حضور این جمع در خانه ملت اظهار داشت: در راستای قانون مدیریت خدمات کشوری بند (ب) ماده 109 مصوب سال 1306 که موجب تبعیض میان بازنشستگان سنوات مختلف لشکری و کشوری شده بود، نمایندگان مجلس در روز 6 دی ماه 95 گام خوبی را برای رفع این مشکل برداشتند.

وی ادامه داد: ماده 37 را نمایندگان در برنامه ششم توسعه مورد تصویب قرار دادند که البته اجرای این ماده نیاز به تأمین منابع مالی از سوی دولت در بودجه سال 96 را نیاز دارد.

وکیل هیئت مؤسس بازنشستگان هوانیروز تأکید کرد: دولت در حال حاضر، در ردیف بودجه سال 96 تنها 1000 میلیارد ریال را برای بازنشستگان کشوری و لشکری پیش‌بینی کرده است که امروز ما با حضور در خانه ملت از دولت و نمایندگان درخواست کردیم تا این اعتبار را در بودجه سال 96 افزایش دهند.

موسوی خاطرنشان کرد: با افزایش این اعتبار در بودجه سال 96 حداقل امیدواریم که بتوان در سال اول و دوم برنامه ششم ماده 37 اجرایی شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.