سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

آموزش به مردم مهمترین اقدام وآمادگی برای رفع بلایای طبیعی

آموزش به مردم از طریق رسانه‌ها یکی از مهم‌ترین اقدامات آمادگی برای بلایا و از راهکارهای مؤثر خود مراقبتی فرد و خانواده میباشد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ريیس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر میزان آمادگی خانوارهای ایرانی در برابر حوادث طبیعی هشت درصد است ،گفت :ارتقای این شاخص نیازمند یک عزم ملی است که با همکاری وزارت بهداشت، کارگروه تخصصی آموزش همگانی سازمان مدیریت بحران، رسانه‌ها، آموزش‌وپرورش و سایر سازمان‌ها میسر می‌شود.

دکتر محمدرضا جویا افزود: به همبن جهت ، مهم‌ترین اقدام، ارتقای حساسیت مردم به موضوع مقاومت سازه‌ای و ایمنی غیر سازه‌ای منازل، محل‌های کار و طراحی شهری مناسب است.

وی با اشاره بر اینکه در حوزه آموزش همگانی و کاهش خطر بلایا، یک جامعه آماده، تضمین‌کننده پاسخ موفق به هر حادثه‌ای است،تصریح کرد: علیرغم اقدامات خوبی که درزمینهٔ آمادگی سازمان‌ها انجام‌شده است اما در صورت وقوع حادثه، اولین کسی که باید اقدام نماید فرد و خانواده وی هستند،درواقع، این فرد است که باید روش صحیح تخلیه از منزلش را بداند، کیف اضطراری را آماده نموده و به ایمن‌سازی غیر سازه‌ای منزل  خویش کمک کند.

دکتر محمدرضا جویا افزود: کشور ایران در معرض بلایای طبیعی قرار دارد که مهم‌ترین آن‌ها زلزله، سیل، خشک‌سالی و گردوغبار هستند که برطبق آمار ها طی چهار دهه اخیر، به‌طور متوسط سالانه سه هزارایرانی در اثر مخاطرات طبیعی کشته‌شده‌اند و یک ونیم میلیون نفر تحت تأثیر قرارگرفته‌اند.

ريیس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد،گفت: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای برنامه‌های تحول نظام سلامت، با استقرار پرونده الکترونيک و اجرای برنامه ارزيابي و آموزش خانوار در برابر بلايا  موفق به کسب  پوشش هیجده درصدی آموزش به خانوار گردیده است.

انتهای پیام/ 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.