سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تاکید بر احیای مجدد هنر صنعت فرش کشور برای اشتغالزایی

رئیس اتاق بازرگانی تبریز بر لزوم احیای مجدد هنر صنعت فرش کشور در جهت اشتغالزایی، ثروت آفرینی و توسعه صادرات تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حسن‌زاده در بیست و دومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تالار پتروشیمی تبریز، گفت: در 21 سال گذشته کارهای بزرگی برای ارتقاء جایگاه صادراتی و توسعه اقتصادی کشور انجام گرفته است.
وی افزود: در بیشتر مسائل برای رفع موانع تولید اقدامات بزرگی صورت گرفته و لایحه رفع موانع تولید و تحولات سازنده‌ای در برخی از قوانین گمرکی و مالیاتی نتیجه این همایش‌ها در سال‌های گذشته بوده است.
حسن‌زاده اذعان داشت: امید است در همایش حاضر هم بتوانیم قدم‌های موثری برای رسیدن به اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برداریم و بتوانیم به رشد حداقل پنج درصدی اقتصادی نائل شویم.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: در شهرهایی مثل تبریز، مشهد، اصفهان و کرمان فرش‌های نفیسی بافته می‌شود و فرش های نفیس تبریز نیز در صدها موزه معروف دنیا و منازل افراد شاخص اروپایی به عنوان سفیران هنر ایرانی خود را معرفی کرده است.
این فعال اقتصادی تصریح کرد: در تبریز هنرمندان بزرگی در صنعت فرش تلاش کرده‌اند و افرادی مثل اعلاباف، کیمیا، اسکویی، عماد، شانه زن و .. با هنر و تجربه مدیریتی خود توانسته‌‌اند از این هنر اقتصادی برای ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی در جامعه بهره برند.
وی افزود: در اوایل انقلاب توجه مطلوبی به این هنر صنعت نشده بود و مدیرانی که متولی امر بودند با بکار بردن القابی مثل فئودال و سرمایه دار و ... برای فعالان صنعت فرش، این هنر صنعت را به سمت کوچک شدن بردند و در نهایت این هنر از دست آذربایجان و ایران خارج شد و مواد اولیه مرغوب کم کم فروغ خود را از دست دادند.
حسن‌زاده با بیان اینکه کشورهای دیگر مثل چین، هند و پاکستان نهایت استفاده را از این فرصت بردند و بازارهای فرش دنیا را کم کم از دست ایران خارج کرده و به تصرف خود درآوردند: باید همت شود تا این هنر اصیل ایرانی در راستای ایجاد اشتغال، افزایش صادرات و ثروت آفرینی مجددا احیا شود.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.