سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

طرح ملی اصلاح نژاد گردو در کشور اجرا می شود

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: طرح ملی اصلاح نژاد گردو و توسعه صنایع جانبی این محصول در کشور اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید حمیدرضا طیبی در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری توان تولید محصولات کشاورزی و باغداری در کشور را بالا بیان کرد و افزود: طرح ملی اصلاح نژاد گردو و توسعه صنایع جانبی این محصول با همکاری وزارت جهادکشاورزی در آینده نزدیک در کشور اجرا می شود.

 وی گفت: در اجرای این طرح اصلاح نژاد و پیوند بر روی پایه های قوی گردو مورد توجه قرار می گیرد.

طیبی اضافه کرد: بومی سازی، اصلاح نژاد و تکثیر علمی برای افزایش کمی و کیفی تولیدات و محصولات بخش کشاورزی و باغبانی از مهمترین اهداف فعالیت های علمی مشترک جهاد دانشگاهی با وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به لزوم بهره مندی از تجربه ها و توان بخش خصوصی ادامه داد: تقویت زیرساخت های توسعه ای در بخش های مختلف از برنامه های جهاد دانشگاهی کشور می باشد.

طیبی گفت: در حال حاضر توسعه و تکثیر گیاهان دارویی و تولید عصاره های گیاهی، داروهای گیاهی و بذرهای هیبریدی از مهمترین برنامه های عملیاتی جهاد دانشگاهی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار عملکرد مجموعه جهاد دانشگاهی کشور و استان را مطلوب بیان کرد و گفت: جهاد دانشگاهی استان در سه سال گذشته و با برقراری ارتباط با دستگاه های اجرایی مختلف در بسیاری از حوزه های توسعه ای مانند کشت گیاهان دارویی تحول ایجاد کرده است.

قاسم سلیمانی با اشاره به ظرفیت بالای چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی و باغداری و لزوم حذف فعالیت های موازی جهاد دانشگاهی، جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان افزود: این ارگان ها باید برای ارتقای کمی و کیفی محصولات کشاورزی و باغداری، پروژه های مشترک علمی اجرا کنند.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی می تواند در رفع مهمترین مشکلات بخش کشاورزی و باغداری استان مانند سرمازدگی، کاهش بارش و کمبود نهال های اصلاح شده فعالیت علمی و اجرایی انجام دهد.
 
رئیس جهاد دانشگاهی کشور به منظور افتتاح فاز نخست ساختمان مرکز تحقیقی و آموزشی جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.

انتهای پیام/ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.