سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

تمدید مهلت بیمه كشت‌های پاییزه مناطق گرمسیری كرمانشاه

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اعلام خبر فوق گفت: مهلت بیمه کشت‌های پاییزه در مناطق گرمسیری استان تا پایان دیماه و در مناطق سردسیری تا 15 دیماه تمدید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛چاله چاله با اشاره به اینکه بخش کشاورزی همواره با مخاطرات و عوامل خسارتزا مواجه بوده و در صورت بروز خسارت دچار ضرر مالی می گردند، لذا کشاورزان لازم است بیمه محصولات را با جدیدت بیشتری دنبال کنند.

چاله چاله با بیان اینکه  تمدید بیمه کشت‌های پاییزه، با پیگیری های مستمر دکتر شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، صندوق بیمه محصولات کشاورزی، بانک کشاورزی، خاطرنشان کرد: مهلت مذکور دیگر تمدید نمی گردد لذا کشاورزان در فرصت باقی مانده نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نماینده صندوق بیمه کشاورزی در مراکز جهاد کشاورزی مستقر هستند تصریح نمود: کشاورزان با مراجعه به این نماینده‌های بیمه می‌توانند روند بیمه نمودن محصولات خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه تعرفه بیمه محصولات متفاوت بوده و برای هر محصول تعریف شده اضافه کرد: این محصولات شامل گندم آبی، گندم دیم، جو آبی، جو دیم، کلزای آبی، کلزای دیم، سیب زمینی پاییزه و زمستانه، نخود دیم، عدس دیم و چغندرقند می‌باشد.

چاله چاله با بیان اینکه در محصولی مانند گندم آبی با (عوامل خطرعمومی) 75 درصد پوشش داده می‌شود گفت: حق بیمه این محصول 22 هزار تومان بوده که 17 هزار تومان آن را دولت می‌دهد و سهم کشاورز نیز 5هزار تومان می‌باشد که تا حداکثر 2 میلیون تومان بیمه گر تعهد پرداخت خسارت دارد.

گفتنی است کشاورزان برای اینکه از مزایای بیشتر بیمه برخوردار شوند می‌توانند از بیمه تکمیلی محصولات کشاورزی بهره‌بگیرند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.