سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید وزیر بهداشت به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی؛

طرح‌تحول سلامت یکی از اقدامات مهم نظام/ نباید اجازه دهیم فضای دانشگاه‌ها دو قطبی شود

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم در ماه‌های آخر دولت فضای دانشگاه‌ها دو قطبی شود از "رفاه اجتماعی" به عنوان مهم‌ترین مسوولیت دولت یاد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛سیدحسن هاشمی در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی طی سه سال اخیر جو آرامی را شاهد بودند، گفت: امیدواریم این جو در ماه‌های باقیمانده دولت نیز ادامه داشته باشد که البته این کار سخت است؛ چرا که انتخابات را در پیش داریم و همواره عده‌ای هم در این مواقع از فضای دانشگاه‌ها سوء استفاده می‌کنند.

وی افزود: بنابراین باید مراقبت کنیم و بدانیم که حوزه ما عرصه‌ای خدماتی است، البته در دانشگاه‌ها نیز باید تفکرات سیاسی وجود داشته باشد؛ چرا که دانشگاه‌ها محل نقادی هستند، اما بارها هم گفته‌ایم که دانشگاه، باشگاه سیاسی نیست و من بدون رودربایستی از روسای دانشگاه‌ها می‌خواهم که اجازه ندهند از فضای دانشگاه‌ها سوء استفاده شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: البته دانشجویان آزادند و باید تریبون آزاد برایشان برگزار شود و همه بتوانند نظرات‌شان را بگویند، اما یکسری افراد هستند که وجودشان نه آرام‌ بخش است و نه موثر، بلکه فقط دعوا راه می‌اندازند و کارهایشان به صلاح شهر و دانشگاه نیست.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم فضای دانشگاه‌ها دو قطبی شود، گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب، دانشگاه‌ها عرصه کشاکش گروه‌های مختلف شده بودند آن هم از طرف گروه‌های سیاسی و نه دانشجویان. اما با آغاز جنگ تحمیلی مشخص شد که چه کسی مرد عمل است و آنهایی که بچه مسلمان بودند و ادعایی نداشتند برای دفاع از کشور اقدام کردند.

هاشمی خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: در ماه‌های باقیمانده نیز اقتدارتان را حفظ کنید و در مواردی که باید نه بگویید این کار را انجام دهید؛ چرا که اساس کار ما در دانشگاه‌ها آن وظیفه‌ای است که قانون بر عهده ما گذاشته است و وظیفه ما تریبون دادن به این جریان و آن حزب نیست. در عین حال نباید آزادی دانشجویان هم سلب شود بلکه ما باید روی افرادی که در آینده می‌خواهند حوزه سلامت را مدیریت کنند موثر باشیم چرا که آنها بسیار ارزشمندند.

طرح‌تحول سلامت یکی از اقدامات مهم نظام
هاشمی گفت: طرح تحول نظام سلامت یکی از اقدامات مهم نظام در جهت توسعه رفاه اجتماعی است و ما معتقدیم که حکومت به ویژه جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم ترین وظایفش توسعه و رفاه اجتماعی و توجه به معیشت مردم است که از آرزوهای مهم امان بزرگوار و شهدای انقلاب اسلامی و همتی تست که مقام‌معطم رهبری طی سه دهه گذشته، داشتند و به نطر می رسد بحق رباه اجتماعییکی از مهم ترین مسیولیت ای دولت است.

وی اظهار داشت: طرح تحول سلامت سه هدف مهم کاهش پرداخت از جیب مردم، عدالت در دسترسی و توسعه زیر ساخت ها بوده است. حمایت مردم از این طرح به دلیل مشاهده تاثیرات مثبت آن در نحوه خدمات رسانی است که شرایط با چند سال قابل قیاس نیست.

وزیر بهداشت تصریح کرد: این طرح یکی از کارهای مهم اجتماعی بود که ‌نظام آغاز کرد و همه حمایت کردند و از همه انها سپاسگزاریم، این طرح علیرغم همه مشکلاتی که داشته روزهای پر فروغ تری خواهد داشت. ما هم باید بدون توجه به حاشیه سازی ها با اهتمام بیشتر، این مسیر را دنبال کنیم.

هاشمی عنوان کرد: این مسیر مورد رضایتمندی خداوند متعال و مردم عزیز است و در عین حال عمل صالحی است که همه ما افتخارمان این است که به چنین زیوری اعمالمان زینت پیدا کند. 

وی افزود: ما در گروه پزشکی تفاوتمان با بقیه دستگاه ها در این است که کسی که مسئولیت اجرایی قبول می کند، هم از نظر مادی و هم‌ تخصصی آسیب می بیند و بخشی از عمرش که باید صرف کارهای اموزشی و پژوهشی شود در این راه صرف می شود و از این بابت عملشان عملی خیر و صالح ونیکو است.

وزیر بهداشت یادآور شد: طرح تحول سلامت توانسته بخشی از نیازهای مردم را سامان دهد، ما از ابتدا گفتیم مشکلات زیتی در این حوزه داریم و سال های طلایی را از دست دادیم. راه چاره جبران آن است و باید الان دقت و مراقبت کنیم و اگر در بحث پیشگیری که اساس کار است، غفلتی وجود داشته و الان در گیر درمان شدیم باید در حال حاضر به ان اهتمام داشته باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.