سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام بهرامی در همایش مجمع پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح استان تهران؛

فرار از خدمت سربازان، 22 درصد کاهش پیدا کرده است

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح، از کاهش 22 درصدی فرار از خدمت سربازان خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام شکرالله بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، در هجدهمین مجمع پیشگیری از جرم نیروهای مسلح که در سالن کوثر ستاد ناجا برگزار شد، اظهار داشت: موضوع این مجمع، عملیاتی کردن راهکارهای قابل اجرا جهت کنترل و کاهش جرم فرار از خدمت سربازان است و صحبت از آسیب‌شناسی نیست.

وی افزود: پیشگیری در قوه مجریه و جامعه و سایر قوا آنچنان که باید، پیگیری نمی‌شود و بودجه‌های لازم در جهت تقویت این موضوع، تخصیص پیدا نمی‌کند. 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح، با همکاری فرماندهان و با همه کاستی‌ها و مشکلات که در راه سربازان است، اعلام می‌دارد که فرار از خدمت سربازان، 22 درصد کاهش پیدا کرده و این ثمره بزرگی است. ما باید به مسئولان، فرماندهان و نیروهایمان تبریک بگویم که دلسوزانه وارد این موضوع شدند.

وی افزود: امروز، روزی نیست که بحث اهمیت پیشگیری را مطرح کنیم و این موضوع در بین نیروهای مسلح جا افتاده است. ما باید در کوچکترین مراکز نظامی‌مان، راه‌کارها را به اجرا بگذاریم.

حجت‌الاسلام بهرامی، با عنوان اینکه نرخ بزهکاری و جرایم رو به سراشیبی است، گفت: امروزه باید فعال‌تر و با انگیزه‌تر در این راستا حرکت کنیم و اعتبارات لازم برای پیشگیری از وقوع جرایم باید در نظر گرفته شوند. ما باید دین را به مردم بشناسانیم.

رییس سازمان قضای نیروهای مسلح افزود: امروز، قاتل جوانان و نوجوانان فضای مجازی است. پیشگیری از وقوع جرم، یک امر فراقوه‌ای است و سایر قوا و نهادهای جامعه با همکاری هم باید کار کنند و امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین مسائل در این موضوع است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، با تأکید بر این موضوع که همه باید برای پیشگیری از وقوع جرم دلسوزانه پای کار بیایند، افزود: ما نباید در کارهایمان تزلزل داشته باشیم و ثبات در امر سربازی باید حاکم باشد. خدمت سربازی، افتخار و وظیفه هر شخص است و همانطور که ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرده است، امروز ناچاریم خدمت را به شیوه‌ای که وجود دارد اعمال کنیم اما باید در آن ثبات وجود داشته باشد و نیروها و سربازان حالت تبعیض را احساس نکنند.

وی ادامه داد: امروز ستاد کل نیروهای مسلح در رابطه با پیشگیری از وقوع جرم، اطلاع‌رسانی می‌کند و ما پیشنهاد می‌دهیم که در کنار این ستاد، معاونتی پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شود. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.