سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تابع نظر مجلس برای تعیین وضعیت آموزشیاران هستیم

رییس سازمان نهضت سوادآموزی عنوان کرد: برای تعیین وضعیت آموزشیاران تابع تصمیمات مجلس هستیم.

علی باقرزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون تعیین وضعیت آموزشیاران و تعهدات استخدامی به آنها بیان کرد: هر جا دولت از بخش غیردولتی برای اجرای فعالیت‌ها استفاده می‌کند، به معنای واگذاری تصدی‌گری امور به سایر بخش‌ها است.

وی افزود: در اموری که دائمی نیست نباید تعهد جدید ایجاد شود البته در هر حال تابع نظر مجلس برای تعیین وضعیت آموزشیاران هستیم.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی عنوان کرد: در این راستا در اصلاح تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین وضعیت آموزشیاران لحاظ شده و در مناطقی که آموزش و پرورش نیاز داشته باشد، این نیروها به طور حق التدریس فعالیت کرده که البته باز هم ضمانت استخدام رسمی نیست.

باقرزاده اضافه کرد: به محض تهیه دستورالعمل این قانون روند اجرایی در سازمان نهضت در دستور کار قرار می گیرد.

وی پیرامون فعالیت در حوزه سوادآموزی و شرایط در نظرگرفته شده، اظهار داشت: هر دانشجویی که مایل به همکاری با سازمان باشد و با هر مدرک تحصیلی امکان شرکت در حوزه فعالیت های سوادآموزی را دارد.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی در خصوص در نظر گرفتن برنامه ویژه ای برای بکارگیری دانشجو معلمان در این حوزه، اظهار داشت: با توجه به اینکه محل تحصیل و زندگی برخی از دانشجو معلمان متفاوت است، بنابراین روی این قشر تمرکز نکردیم و برنامه ویژه ای در نظر نگرفتیم.

باقرزاده با بیان اینکه مشکل ما کمبود نیرو نیست، عنوان کرد: در دوره‌های سوادآموزی مشکل پذیرش سوادآموزان در ارائه خدمات به آنها است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
.
۱۳:۴۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
من خودم یکی از آموزش دهنده های نهضتم این همه سختی میکشیم این همه فرهنگی داره بازنشسته میشه مارو جذب کنن
مجید
۰۸:۴۰ ۱۱ دی ۱۳۹۵
همین آموزشیاران که سواد وتجربه کافی برای تدریس ندارند وازآنهادرمناطق روستایی استفاده می شود باعث افت کیفیت آموزش شده اند .این ظلم رودرحق بچه های روستایی نکنید.ایناوقتی واردآموزش وپرورش می شوندکه هیچ بنیه علمی وحتی تجربی ندارندوکلاسهای نهضت سوادآموزی هم که فرمالیته است واصلاًکلاسی تشکیل نمیشه.فقط برای آماراسم می نویسندوآخرش یه مدرک می دند.مثلاًمادرمن سوادنداره ولی مدرک داره.پس بچه های مردم روبدبخت نکنیدهرچه می کشیم ازهمین آموزشیاران واردشده به آموزش وپرورشه واقعاًطرح مسخره ایه