سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

برگزاری هفته فرهنگی کلات در اردیبهشت 96

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی گفت: نیمه اول اردیبهشت 96 هفته فرهنگی کلات برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین زارع صفت افزود :کلات مقصد و محور گردشگری است و دارای ظرفیت های زیادی است که باید در نمایشگاه ها و جشنواره های معتبر در طول سال کشور، حضور داشته باشد ، بنابراین باید رابطه بیشتری بین آرامگاه نادرشاه و عمارت خورشید کلات باشد و از این آرامگاه به عنوان پایگاه اطلاع رسانی شهرستان کلات استفاده شود.
او افزود: گردشگری کلات به عنوان مکمل گردشگری مشهد باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.، بوم گردی شهرستان کلات باید رونق بگیرد و صنایع دستی کلات توسعه پیدا کند و فروشگاه های آن افزایش پیدا کند.
موسوی فرماندار کلات نیز ضمن قدردانی از همکاری خوب و شایسته میراث فرهنگی درهفته فرهنگی پارسال؛ ثبت مراسم عروسی سنتی کلات در فهرست آثار ملی و معنوی کشور را خواستار شد.
او افزود:برگزاری هفته فرهنگی پارسال در کلات برکات زیادی داشت و باغث افزایش توریست و گردشگران در این شهرستان شد.
فرماندار کلات خواستار طرح جامع گردشگری کلات شد و گفت: ثبت جهانی دژ کلات  و تشکیل کارگروه ویژه کلاتد  از دیگر خواسته های  مردم شهرستان کلات است.
موسوی خاطرنشان کرد: ایجاد موزه اسناد شفاهی با توجه به وجود اسنادی که در این شهرستان موجود است و کمک به توسعه گردشگری شهرستان از دیگر خواسته های ما است.
شهرستان کلات دارای آثار تاریخی ارزشمندی است و همچنین محصولات ارگانیک زیادی دارد  ضمن اینکه ما خواستار همکاری بیشتر میراث فرهنگی خراسان رضوی  در برگزاری هفته کلات سال 96 که از 4الی11اردیبهشت  پیش بینی شده است هستیم.
انتهای پیام/ ا ه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.