به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فخرالدین احمدی دانش آشتیانی اظهار داشت: قدم های خوبی در سالهای اخیر در زمینه نوسازی مدارس برداشته شده که جای تشکر دارد، اما امیدوارم روزی برسد که تمامی فضاهای آموزشی ما استاندارد و مطلوب باشد.
وی با اشاره به این مطلب که مشارکت مالی مهم نیست، افزود: آنچه مهم است، نگرش خیرین است و این نگرش و رویکرد خیر است که دارای ارزش معنوی است.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: کار سازمان نوسازی، مایه مباهات است و ارزش باقیات صالحات دارد به ویژه برای کسانی که به طور مستقیم کار عمرانی انجام میدهند.
وی خاطر نشان کرد: امیدوارم زمانی فرا برسد که در کشور، پایان فضاهای آموزشی نامطلوب را جشن بگیریم و معتقدم تعامل آموزش و پرورش با مردم و همکاری خیرین این روز را در تاریخ آموزش و پرورش رقم خواهد زد.
احمدی دانش آشتیانی افزود: اولین مسئلهای که در رویکرد جدید به آن توجه میکنیم، ایجاد محیط آموزشی با نشاط برای دانشآموزان است تا فرآیند یادگیری بهتر صورت گیرد و دانشآموز در مدرسه احساس نشاط و شادابی کند.
وی با تأکید بر اجرای عدالت آموزشی یادآور شد: شاخص سرانه در مناطق محروم را افزایش خواهیم داد و در مرحله بعد تلاش داریم، همه شاخصها را به حد مطلوب برسانیم.
وزیر آموزش و پرورش، کیفیت معماری مدارس را در تربیت دانش آموزان موثر دانست و تصریح کرد: با همکاری و همفکری اعضای هیأت علمی دانشگاهها، معماری جدیدی را برای احداث فضاهای آموزشی ترسیم خواهیم کرد.
وی گفت: فضاهای آموزشی کنونی باید تغییر کند و در رویکرد جدید نظام تعلیم و تربیت، نیازمند تغییر در شکل و ظاهر مدارس هستیم.
احمدی دانش آشتیانی افزود: خیرین را جزئی از مجموعه خود میدانیم و تلاش میکنیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم و با مشارکت آنها طرحهای عمرانی را اجرا کنیم.
منبع:فارس
انتهای پیام/