سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

افزایش 18 درصدی واردات کالا به آذربایجان شرقی

ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی از افزایش 18 درصدی واردات کالا از لحاظ ارزش دلاری در 9 ماهه امسال از گمرکات استان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در 9 ماهه امسال میزان واردات کالا از گمرکات استان بالغ بر 395 هزار تن کالا و به ارزش بیش از 880 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 5 درصد و از حیث ارزش دلاری  18 درصد افزایش نشان می‌دهد.
مدیر گمرک تبریز افزود: عمده گروه کالاهای وارداتی در 9 ماهه امسال به ترتیب شامل ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی اجزا و قطعات آنها با 173 میلیون دلار، توتون و تنباکو 158 میلیون دلار، چوب و اشیا چوبی و زغال چوب با 90 میلیون دلار، کاغذ و مقوا با 43 میلیون دلار، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد با 40 میلیون دلار عنوان کرد.
وی افزود: این گروه کالاهای وارداتی از 56 کشور مختلف دنیا به خصوص از کشورهای ترکیه، چین، آلمان، امارات متحده عربی، ایتالیا، ژاپن، ارمنستان، گرجستان و لهستان پی از انجام تشریفات گمرکی از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.
ناظر گمرکات استان در خصوص آمار صادرات در 9 ماهه امسال از گمرکات استان گفت: در این مدت میزان کالای صادره از گمرکات استان بالغ بر 928 هزار و تن کالا به ارزش بیش از 722 میلیون دلار است که این میزان کالای صادره نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 12 درصد افزایش و از حیث ارزش دلاری یک درصد کاهش نشان می‌دهد.
وی عمده اقلام صادراتی را مواد پلاستیکی و اشیایی چوبی با 201 میلیون دلار، میوه‌های خوراکی و پوست مرکبات با 109 میلیون دلار، سوخت‌های معدنی و روغن‌های معدنی و مصحولات حاصل از تقطیر آنها با 70 میلیون دلار، ماشین آلات و وسایل مکانیکی اجزا و قطعات آنها با 60 میلیون دلار، فرآورده‌های غلات، آرد و نشسته با 57 میلیون دلار برشمرد.
وی افزود: اقلام صادراتی به بیش از 89 کشور دنیا و عمده مقصد آنها به کشورهای عراق، ترکیه، گرجستان، افغانستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، پاکستان، ایتالیا، اسپانیا و بلغارستان بوده است.
عباس‌زاده میزان درآمد وصولی گمرکات استان را در 9 ماهه سال‌جاری رقم بالغ بر 4 هزار و 834 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان درآمد وصولی در مقام مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشدی معادل 27 درصد برخوردار است.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.