سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقایسه میان رده‌های سامسونگ و هوآوی

تصمیم برای خرید تلفن همراه، آن هم از بین این همه برند متنوع موجود در بازار کار سختی است. برندهای شناخته شده ای مثل سامسونگ، ال جی، سونی و هوآوی. در این میان چند سالی است که شرکت هوآوی به رقیبی جدی و باکیفیت برای برندهای معتبر جهان تبدیل شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر قرار باشد بین یکی از محصولات این شرکت و محصولی از شرکت سامسونگ دست به مقایسه بزنیم، دو تلفن همراه هوآوی نوا پلاس و سامسونگ گلکسی سی 7 برای مقایسه انتخاب هایی مناسب هستند. دو تلفن همراه میان رده میان رده و با قیمت یک میلیون و 300 هزار تومان وارد بازار شده است که در ادامه مطلب به بررسی این دو محصول خواهیم پرداخت: 
 
وزن و نمایشگر 

نخستین موضوعی که با در دست گرفتن هر دو محصول مورد توجه قرار می گیرد، وزن آنها است. تلفن همراه هوآوی 160 گرم وزن و بدنه ای فلزی با 7.3 میلی متر ضخامت دارد. گوشی گلکسی 169 گرم وزن و ضخامتی 6.8 میلی متری دارد؛ وزنی که برای تلفن همراهی با سایز نمایشگر 5.5به بالا وزن مناسبی به نظر می رسد. صفحه نمایش دیگر معیاری است که کاربران را در انتخاب مناسب یاری می کند. 
 
هوآوی با صفحه نمایش 5.5 اینچی LCD با فناوری IPS به کاربر این فرصت را می دهد که از هر زاویه ای تصویری واضح و شفاف ببیند. سامسونگ نیز با صفحه نمایش 5.7 اینچی SUPER AMOLED، دل مخاطبان را می برد. مزایای این نوع صفحه نمایش کیفیت رنگ های بالاتر و مصرف انرژی پایین تر است. 
 
رزولشن هر دو 1920 * 1080 است، و تفاوت تراکم اندکی بین دو محصول وجود دارد. تراکم پیکسل سامسونگ 386 و هوآوی 401 است. 
 
سیم کارت و پردازنده 
 
هر دو دستگاه از شبکه پرسرعت LTE پشتیبانی می کنند. سامسونگ دارای دو شیار سیم کارت است. دو تلفن همراه از پردازنده های مرکزی مشابه اسنپدراگون 8 هسته ای 625 با فرکانس پردازش 2 گیگاهرتز و گرافیک آدرنو 506 استفاده می کنند. 
 
سامسونگ دارای 4 گیگابایت رم است و هوآوی 3 گیگابایت، بنابراین می توان سامسونگ را برای بازی و استفاده همزمان از چند نرم افزار مفید تر دانست. سامسونگ برای مدل C7 دو حافظه داخلی در نظر گرفته؛ یک حافظه داخلی 32 گیگابایت و یک حافظه داخلی 64 گیگابایت دارد. 
 
افزون بر اینها این محصول یک شیار کارت حافظه در اختیار کاربر قرار داده تا در صورت نیاز بتوانند تا 256 گیگابایت به حافظه خود اضافه کند. اما یک محدودیت نیز وجود دارد؛ درواقع این شیار همان شیار مخصوص سیم کارت دوم است که یا باید از دو سیم استفاده کرد یا یک سیم کارت و حافظه جانبی، هوآوی هم یک نسخه 32 گیگابایت عرضه کرده، بنابراین می توان از کارت حافظه نیز در صورت نیاز استفاده کنید. 
 
دوربین و صفحه کلید 
 
دوربین هر دو محصول 16 مگاپیکسل است و هر دو دارای دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هستند. البته ویدئوهایی که هوآوی ذخیره می کند کیفیت بیشتری دارد و می توان در یک نتیجه گیری کلی گفت هوآوی دوربین قابل قبول تری به نسبت سامسونگ روی گوشی خود قرار داده است. 
 
دو تلفن همراه اندروید 6 مارشمالو دارند و باید دید که سامسونگ و هوآوی آپدیت نسخه 7 یا همان نوقا را برای این دو مدل در آینده منتشر می کنند یا نه! 
 
تمام کلید های جانبی بر بخش کناره گوشی قرار گرفته است. در بخش پایینی هر دو محصول جک هدفون 3.5 میلی متری و اسپیکر گوشی قرار گرفته است. افزون بر اینها هر دو تلفن همراه دارای شبکه های ارتباطی مانند WIFI، بلوتوث، GPS، NFC ، رادیو و پورت ورودی هستند. در تلفن همراه سامسونگ یو اس بی و در هوآوی از پورت تایپ C استفاده شده است.
 
سنسور و قدرت شارژ 
 
هر دو تلفن همراه شامل سنسور اثر انگشت هستند. هر دو دستگاه دارای بخش فست شارژر یا همان شارژ سریع هستند. سامسونگ از نسخه 3 شارژ سریع استفاده می کند که به گفته شرکت در مدت 30 دقیقه 83درصد دستگاه را شارژ می کند. باتری استفاده شده در گوشی سامسونگ یک باتری 3300 میلی آمپر و گوشی هوآوی 3340 میلی آمپر است که غیر قابل تعویض توسط کاربر هستند. 
 
سامسونگ مدل C7 را با رنگ های طلایی، صورتی براق و خاکستری تیره به بازار عرضه کرده است. 
 
هوآوی نیز برای مدل نوا پلاس خود رنگ های طلایی، نقره ای تیتانیوم و خاکستری را در اختیار کاربران قرار داده است. 
 
نتیجه گیری 
 
با در نظر گرفتن توضیحاتی که در خصوص هر دو تلفن همراه ارائه شد، می توانیم نتیجه گیری کنیم که کاربری روزانه برای مواردی مثل بازی، موزیک، وبگردی و استفاده از نرم افزارهای مختلف در هر دو محصول به یک کیفیت وجود دارد. 
 
اما اگر به دنبال صفحه نمایش بزرگ و حافظه بالاتر هستید سامسونگ انتخاب مناسب تری است. از سوی دیگر اگر به دنبال یک تلفن همراه جدید هستید که بتواند انتقال دهنده تجربه ای مثبت و متفاوت باشد هوآوی نوا پلاس می تواند انتخاب مناسب تری باشد.
 
منبع: فرصت امروز 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
نت
۱۲:۲۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
گوشی هواوی برنامه هاش زشته اگر تم داشته باشه خیلی خوبه
حامد
۱۳:۴۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
سلام اونایی که فکر میکنن سامسونگ هنوز هم میتونه رقابت کنه با هواوی سخت در اشتباهن هیچ برندی توان رقابت با شرکت بزرگ هواوی رو نداره حتی آمریکا با اون قدرتش نتونست تحریمش کنه چه برسه که سامسونگ بخواد باهاش رقابت کنه اینقدر تعصبانه برخورد نکنید سامسونگ به هیچ وجه به کاربراش احترام نمیذاره حتی یه چراغ نوتیفیکیشن رو برا گوشیهای میان ردش اضافه میدونه و نمیذاره فقط رو پرچمداراش و سری نوتش استفاده میکنه در حالی که هواوی هیچ فرقی بین میان رده و پرچمدارش نمیذاره تا کاربرایی که توان و قدرت خرید یک پرچمدار را ندارن لذت استفاده از گوشی هوشمند رو تجربه کنن با میان رده هاش فعلا که میت 30 پرو بهترین گوشی و بهترین دوربین بین تموم گوشیهای دنیاست سامسونگ با این سیاست کورکورانه کاربراشو از دست داد فقط بفکر فروش پرچمداراش هست نه میان ردش اگه از گوشیهای میان ردش استفاده کنید متوجه ساخت بسیار بی کیفیت و اندروید بسیار باگ دار و دوربین های کاملا فانتزی و مسخره اش خواهید شد پس گول برندش رو نخورید و پولتون رو بخاطر تعصبی که دارید دور نریزید من خودم تا نوت 5 فقط از برند سامسونگ استفاده میکردم بعد با بی احترامی که به کاربراش کرد و با کیفیت بسیار پایین ساخت گوشیهاش روبرو شدم بسمت هواوی اومدم و میتونم بجرات بگم که تازه قدرت گوشیهای هوشمند رو متوجه شدم حتی میان رده هاش هم با پرچمدارای سامسونگ قابل رقابت هست باور نمیکنید یه سرچ توی آپارت بزنید متوجه حرف من میشید وقتی nova3e رو با گلکسی s9 مقایسه میشه سامسونگ باید فاتحه خودش رو بخونه گوشی 3 میلیونی با گوشی 9 میلیونی باز تصمیم گیرنده خودتون هستید ولی از من میشنوید یبار هم شده امتحان کنید گوشیهای هواوی رو موفق باشید
مهدی
۱۱:۰۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
سامسونگ بهتره هوای هنگ میکنه دا
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
هوآوی گوشی عالیه
قریبه
۲۱:۰۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
منم‌میگم‌هیچکدوم‌چون‌هواوی‌شارژتموم‌میکنه‌سامسونگ‌هم‌هنگ‌میکنه..........
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
من یه گوشی مدل پایین هواوی دارم بعد 5 سال هنوز خوب کار میکنه،کلی از دستم افتاده،حتی تو جوب هم افتاده،فلشش هم کردم،فقط بخاطر مدل پایینش کاراییش کمه،ولی یه سامسونگ هم دارم 3 ساله،دائم تو هنگه
خدا زده
۲۲:۰۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
هواوی و سامسونگ هر 2 خوبن از لحاظ قیمت هواوی ارزونتره ولی هیچی جایه سامسونگو نمیگیرع ی گوشی سامسونگ قدیمی اندروید 4 هنوز مس گل جواب میده ولی ی هواوی با اندروید 6 هنگ میکنه و اعصاب ادمو خراب میکنه الانم ک بعضیا میگن هواوی چون هواوی گوشی هایه مدل 2018 و 2019 خوبه ولی خدایی سامسونگ همیشه گوشیهاش با کیفیت بوده
سارا
۱۰:۵۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۷
من میخام گوشی بخرم.تاسقف سه ملیون وپانصد بین سامسونگ و هوایی چی پیشنهادمیکنید؟؟
سارا
۱۰:۵۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۷
من میخام گوشی بخرم.تاسقف سه ملیون وپانصد بین سامسونگ و هوایی چی پیشنهادمیکنید؟؟
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
بنظرم هیچکدوم نه مطلق خوبن نه مطلق بد. بستگی به مدلش داره بعضی ازمدلای هواوی خوبن بعضی دیگه هنگ میکنن یامشکلات دیگه ای دارن و همچنین سامسونگ هم همینطور. من خودم گوشیم سامسونگ چهارسال پیش گرفتمش اون موقع جزمدلای بالای سامسونگ بودولی ازهمون اول هنگ میکردوهزارویک مشکل دیگه داشت. الان دیگه داغونه میخوام گوشی بخرم ولی قیمتاخیلی رفتن بالا.
لطفاهرکی میگه من فلان گوشی دارم خیلی ازش راضیم و...اسم مدلشوهم بگه که بدونیم
وبرعکس اونی که میگه فلان مارک خوب نیست مدلشوهم بگه که نخریم لااقل
بهار
۲۳:۵۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
سلام ،، میخواستم بگم که برند هواوی بهتر سامسونگ چون من یک گوشی هواوی را 4 سال دارم استفاده میکنم و هیچ اشکالی براش پیش نیامده با اینکه چندبار زمین خورده اما اطرافیان سامسونگ خریدن هر سال یا نهایتا 2سال یکبار عوض کردن ب دلیل داغ کردن، هنگ کردن و قفل شدن و عمر کم باطری و...
Abolfazl
۱۷:۰۱ ۱۹ تير ۱۳۹۷
سامسونگ ها افتضاح اند و هواوی ها از یک میلون به بالا خوبه عالیه ولی هیچی آیفون نمیشه
Abolfazl
۱۷:۰۱ ۱۹ تير ۱۳۹۷
سامسونگ ها افتضاح اند و هواوی ها از یک میلون به بالا خوبه عالیه ولی هیچی آیفون نمیشه
عباس
۲۳:۴۵ ۱۷ تير ۱۳۹۷
مقایسه سامسونگ و هووایی در کار سختیه. مخصوصا که الان محصولات جدید هووای از سامسونگ هم جلو زده. مثل مدل mate10 liat که از لحاض دوربین و کیفیت تصویر واقعا یه سر و گردن از سامسونگ بالاتره. از لحاظ سخت افزاری هم برابری میکنه
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۳ تير ۱۳۹۷
من ۲میلیون پول دارم بنظرتون سامسونگ بخرم یا هواوی؟؟؟
مژی
۲۱:۵۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
من اوایل هاوایی استفاده میکردم فکر میکردم گوشی خوبیه ولی دو ساله سامسونگ گرفتم و دو نوع سامسونگ عوض کردم واسه تنوع. بنظر من سامسونگ عالیه . اول اینکه اونی ک هنگ میکنه هاوایی هس. و هم چنین موردی که خیلی به سامسونگ علاقه پیدا. کردم عمر باتری هس مصرف شارژ باتری خیلی کم هس من هاوایی که داشتم سریع شارژ خالی میکرد. و از لحاظ دوربین هم دوربین سامسونگ خیلی بهتره. در کل حیف پول که مثلا یک میلیون تومن بدی هاوایی . فقط سامسونگ.
Hhh
۱۸:۱۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
با پیشرفتی که هواوی کرده خیلی از سامسونگ بهتره p20 pro زده s9 در برابرش مثل روباه
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
هواوی رو هم من قبول دارم
Hhh
۱۸:۱۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
با پیشرفتی که هواوی کرده خیلی از سامسونگ بهتره p20 pro زده s9 در برابرش مثل روباه
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
لطفا سامسونگ با هواوی مقایسه نکنید سامسونگ در کنار هواوی چیزی نیست به نظر من هواوی خیلی بهتره
مسعود
۱۵:۵۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
من خودم مشاور موبایلم ،الان هوآوی بهتر از همه برنداهاست حتی از آیفون هم بهتره حتی کیفیت ساخت بیشتری هم داره
چه برسه سامسونگ ،الان سامسونگ عددی نیست در برابر هوآوی ،اگع گوشی میخوای دوربین داشته باشه باتری خوب با هم بالا و شیک باشه هوآوی حرف اولو میزنه .نگین من غلط میگم من کارم همینه تجربه کردم و فقط من این حرفو نمیزنم همه اونایی که تو این کار هستن همین نظرو دارن ،و بدونید که سامسونگ هم هنگ میکنع
سعید37
۱۷:۵۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
گوشیهای هواوی عمر کمتری دارن فقط روی کاغذ برتر از سامسونگه ولی گوشیهای سامسونگ کیفیت و عمر بیشتری نسبت به هواوی دارن دوستانی که میگن هنگ میکنن اون بحثش جداست. از نظر من تا وقتی سامسونگ هست طرف هواوی نرید
نادر
۱۷:۰۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
من هوتوی میت 9 داشتم خیلی عاااالی بود اما فروختم A7 2017 خریدم پشیمون شدم چجورم ! نه دوربین خوبی داره نه سرعت بدرد بخوری داره
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۷
سلام ملت ایران فقط به ظاهر گوشی اهمیت می دهند به نظر من هواوی باتوجه به قیمتش بسیار بهتر ازسامسونگ است یا هواوی مقاومت بیشتری داره سامسونگ از دستت بیافته باید به اندازه گوشی خرج LCDوصفحه اش بکنی در مورد رام اگرهواوی 3 باشه سامسونگ هم3 هواوی در بد ترین وضیعت همیشه 1.700MB خالی اما سامسونگ 900MBخالی هستش
محمد
۱۲:۱۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۷
عجب
حسن
۲۳:۲۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
سلام.دوستان عزیز هیچ وقت سامسونگ رو باهواوی مقایسه نکنید .سامسونگ خیلی عالیه .هرکی میخواد گوشی بخره سامسونگ بخره .اصلا به گوشی هواوی فکرنکنید فقط ظاهر هواوی خوشگله گول ظاهر هواوی رو نخرید
مریم
۱۷:۲۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
من هووای خریدم هنگ میکرد یکم ولی گوشی خوبیه دادم شوهرم سامسونگ رو ازش گرفتم
علی
۱۰:۵۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
من هواوی g620s دارم مال سال ۲۰۱۴
الان بعد از سه سال استفاده هنوزم عین روز اول کارمیکنه
تازه یکبار روتش کردم و دوباره رام رسمی فلش زدم
آنروتش کردم
ولی آخ نگفته
عشق است هواوی
zahra
۱۵:۲۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
من هم هواوی داشتم هم سامسونگ. هواوی خیلی از سامسونگ بهتره. خیلی کاربردی تره. سامسون هنگ میکنه سرعتش کمه ولی هواوی خیلی سریع عمل میکنه. الانم باز میخوام گوشیمو عوض کنم هواوی بخرم
S
۱۹:۵۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
فکر میکنم هواوی از لحاظ ظاهری قشنگ تره سامسونگ چندان زیبا نیست من که سامسونگ دارم خیلی خوبه
Ehsan
۲۱:۰۳ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
سلام دوستان والا من هواوی دیشب خریدم امروز بردم پس دادم با 100 تومن ضرر سامسونگ گرفتم والااااااا
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
خداییش چند وقتی هست که از هواوی استفاده میکنم عالییییییه عالیییییه از خریدش پشیمون نمیشین
امیر محمد
۱۹:۵۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
هواوی۹۹۹۹۹۹ برابر سامسونگ
فرجاد
۰۱:۲۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
من اخرنفهمیدم کدومشون هنگ میکنه خدایی یکی درست بگه کدومشون بهتر
محسن
۱۸:۵۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
با سلام گوشی های هواوی کلا همشون هنگ دارن گوشی خوبین ولی دیگه نه دراین حد که با سامسونگ مقایسش کنیم ..هنوز خیلی مونده هواوی به پای سامسونگ برسه. هرچی میخوایین بخرین اولش تحقیق کنید .
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۶
من سامسونگ خریدم خیلی عالیه ولی نمیدونم احساس میکنم هووای هم عالیه
Javad
۱۹:۱۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
از سامسونگ فقط اسمش مونده الان فقط هوآوی عشقس هوآوی
یاسمن
۰۸:۰۰ ۲۸ دی ۱۳۹۶
مقایسه هوواوی و سامسونگ مت مقایسه گوسفند وشیر میمونه ... من که اصلا هواوی را گوشی بحساب نمیارم ... سامسونگ معرکست چندین ساله دارم استفاده میکنم ..خریدن هواوی اشتباه محضه
محمد
۲۰:۳۸ ۲۰ دی ۱۳۹۶
من میخوام گوشی بخرم نظرتون برام مهمه که سامسونگ بخرم یا هواوی ؟یک میلیون سیصد پول دارم
زهرا
۲۳:۰۸ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
من که هم با سامسونگ تجربه دارم هم هاوایی ولی به نظر من هاوایی خیلی بهتره.سامسونگ فقط یه اسم و اوازه داره همین
حجت حسین زاده
۱۴:۴۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
من که راضی خیلی گوشی خوبیه نسبت به سامسونگ
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
هواوی بهترین هواوی بخر تا پشیمون نشی سامسمنگ همش هنگ مکنه
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
هواوی بهترین هواوی بخر تا پشیمون نشی سامسمنگ همش هنگ مکنه
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
هواوی گوشی خیلی خوبی هست اگه میخواین سامسونگ بخرید اشتباه میکنید
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
ازلحاظ سخت افزاری و قیمت هواووی بهتر ولی نقص هواووی در بردش هست که 4 لایه هست و با نوسان برق به سخت افزار از جمله هارد اون صدمه میزنه که باید تعویض بشه ولی سامسونگ و اپل برد 7 لایه دارد که مقاومت بیشتری در برابر نوسان برق داره
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
چرا میگین هواوی هنگ میکنه وقتی خبر ندارین من که هوآوی دارم راضی هستم
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
چرا میگین هواوی هنگ میکنه وقتی خبر ندارین من که هوآوی دارم راضی هستم
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
هوآوی گوشی خوبی است
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
به نظر من هوآوی گوشی خیلی خوبیه
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
گوشی بخریم یا ماشین
مهدی
۱۹:۳۳ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
سامسونگ عالیه هواو ی همش هنگ می کنه
سینا
۲۰:۳۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
معلومه شیر زور روباهوو داره سامسونگم از هواوی بهتر
الناز
۱۶:۲۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
سلام.من دوفته گوشی نوا 2پلاس هواوی دستم بود مشکلش هنگ کردن بود و دادم اگه شد تعویض کنن الانم حرفه به سختی تعویض میکنن فعلا پشیونم هواوی خریدم قبلا هم جی700داشتم هنگگگگ میکنه و ضعیفه به نظرم اگه قیمت سامسونگ کمتر باشه بهتر میشه خرید.دعاکنیدتعویض کنن
Parsa
۰۴:۲۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
هواوی از کیفیت بیشتری برخورد اره
حسام
۱۸:۱۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
من سامسونگ سال 2011 دارم. هنوزم به خوبی روز اولش کار میکنه.مقاومت خوبی هم داره.سامسونگ بهتره.
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۱ تير ۱۳۹۶
هواعی بهتره