سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری خبرداد

شناسایی 40 واحد مسکونی تهیه و توزیع موادمخدر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرسیستان وبلوچستان از شناسایی 40 واحد مسکونی تهیه و توزیع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،محمدهادی مرعشی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری افزود: کشفیات مواد مخدر استان در 9ماه امسال 158تن بود که بیشترین میزان این کشفیات مربوط به تریاک و حشیش است.

محمد هادی مرعشی ادامه داد: از ابتدای امسال بیش از 40 واحد مسکونی که محل تهیه و توزیع مواد مخدر بوده شناسایی و 11 منزل پلمب شد که مطابق ماده 13 قانون مبارزه با مواد مخدر، مکان های تهیه و توزیع مواد مخدر به نفع دولت مصادره می شود.

وی با بیان اهمیت برخورد با خرده فروشان مواد مخدر گفت: در این مدت هزار و 538 خرده فروش مواد افیونی در استان دستگیر شدند.

وی به افزایش 3 برابری مراکز ترک اعتیاد در استان طی سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: 251 مرکز خصوصی و دولتی در استان فعالیت دارند که جمعیت بالای 50 هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود قرار داده اند.

مرعشی توسعه مشارکت های مردمی را از اهداف مبارزه با مواد مخدر استان دانست و افزود: دانش آموزان و اولیای آنان جامعه هدف ما در پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر  هستند.

اعتیاد کودکان آسیب بزرگ روحی و روانی برای دوران کودکی محسوب می شود بنابراین 2 مرکز ترک اعتیاد کودکان در استان وجود دارد و بیش از 150 کودک ترک کرده و پس از ترک به مراکز شبه خانواده منتقل شده اند.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به این که مرزهای استان ما پهناور است و مرز نشینان اغلب گروه جوان هستند گفت: شهرستان های مرزی بیشتر از دیگر نقاط در معرض شیوع مواد مخدر هستند و در این زمینه باید مسئولان و مردم هوشیار باشند و همه باید در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در جامعه به فعالیت بپردازند.

وی ادامه داد: دروازه ورود به اعتیاد، قبلاً سیگار بود اما امروزه پان‌پراک در اولویت قرار دارد تا قشر جوان ما را با آسیب مواجه کند به همین دلیل برخورد با پان پراک در دستور کار ستاد قرار گرفته و به مدارس تاکید شده است تا دانش آموزان را نسبت به این مواد هوشیار کنند.

مرعشی ادامه داد: جشنواره ها و نمایشگاه ها در زابل و چابهار  که با همکاری مشترک ستاد مبارزه با  مواد مخدر و اداره ورزش وجوانان برگزار شد از جمله فعالیت های انجام شده برای دوری جوانان از استعمال مواد مخدر بوده است.


انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.