سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

پایان ساخت مستند "قامت ایستاده"

ساخت مستند "قامت ایستاده"به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ فیلم مستند سینمایی قامت ایستاده که مراحل ساخت آن از اوایل امسال شروع شده بود به پایان رسید .

کارگردان این فیلم مستند گفت : این مستند بلند روایتی‌ از شکل گیری موسیقی سنتی در کشورهای ایران، آذربایجان، ترکیه و بخش هایی از کشورهای قرقیزستان و ترکمنستان است.

ناصر قهرمانی با اشاره به اینکه ساخت مستندی با محوریت هنر آشیقی کار بسیار پرانرژی و زمان‌بر است، گفت: برای ساخت این مستند روزهای فراوانی صرف شده و سفرهای زیادی به شهرها و روستاهای مختلف استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و همچنین زنجان داشته‌ایم و در ادامه نیز به استان‌های گلستان،تهران، البرز، همدان، اراک و قم که هنر موسیقی آشیقی در آن ها نفس می‌کشد، خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: در این فیلم سعی شده به جای داستان گویی پیرامون سوژه به تاثیرات این پدیده در تاریخ منطقه با بهره گیری از اطلاعات و تجربیات هنرمندان و پژوهشگران هنری نگاه دقیق‌تری صورت پذیرد.

گفتنی است کیفیت و تکنیک ساخت این مستند متمایزتر از سایر مستندهایی است که در این زمینه ساخته شده و تلاش شده در این فیلم به جای معرفی هنرمندان به شکل گیری یک جریان بزرگ هنری که قرن‌ها قدمت دارد بیشتر پرداخته شود.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.