سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجری طرح های نیروگاه های خصوصی شرکت مادر تخصصی برق حرارتی؛

رونمایی از بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه

مهدی خباز پیشه گفت: با بهره برداری از واحد بخار، این نیروگاه بطور کامل وارد مدار برق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی خباز پیشه مجری طرح های نیروگاه های خصوصی شرکت مادر تخصصی برق حرارتی در نشست خبری عصر امروز به منظور رونمایی از بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه اظهار داشت: با بهره برداری از واحد بخار، این نیروگاه بطور کامل وارد مدار برق خواهد شد.

وی تصریح کرد: این نیروگاه در قالب دو واحد گاز و یک واحد بخار به ظرفیت 484 مگاوات بوده که در روز پنج شنبه افتتاح خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه این نیروگاه با استفاده از نیروهای داخلی احداث شده،گفت: کلیه فرآیند طراحی،مهندسی و پیاده سازی توسط پیمانکاران داخلی اجرا  شده است. برای احداث این نیروگاه حدود 740 هزار نفر ساعت مشارکت داشته‌اند و بیش از 150 نفر در آن به‌صورت مستقیم اشتغال دارند.

مجری طرح‌های نیروگاه‌های خصوصی شرکت مادر تخصصی برق حرارتی ایران ادامه داد: برای احداث این نیروگاه بیش از 300 میلیون یورو توسط شرکت مپنا تأمین اعتبار شده که برای واحد بخار حدود 180 میلیون یورو از محل صندوق ذخیره ارزی تأمین شده و حدود 160 میلیون یورو نیز مقرر شده بود از محل صندوق توسعه ملی تأمین شود که البته هنوز تخصیص نیافته است.

خباز پیشه در پایان خاطرنشان کرد: راندمان نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه حدود 49.5 درصد است و با احداث آن میزان ظرفیت برق تولیدی استان بوشهر به بیش از 3500 مگاوات رسیده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.