سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کهرم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

زباله سوز بسازیم تا مشکل پسماند حل شود

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هنوز کار از کار نگذشته و با احداث زباله‌سوز، در یک سال بعد، مشکلی به نام زباله نخواهیم داشت.

اسماعیل کهرم مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره پسماند استان‌های شمالی کشور، اظهار داشت: در استان‌های شمالی سفره‌های آب زیرزمینی بالاست چرا که این سفره‌ها به طور مرتب از دریا تغذیه می‌کنند.

وی ادامه داد: حالا اگر همانند تهران زمین این مناطق را کنده و پسماند در آن دفن کنیم به طور واقع زباله‌هایمان را در آب دفن کرده‌ایم. یک کیلومتر آن طرف‌تر هم چاه‌هایی حفر کرده و از آب آن برای شالیزارها و سایر مصارف خود استفاده می‌کنند.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد: در گذشته تصمیم بسیار نابخردانه‌ای گرفته و زباله‌ها را در داخل جنگل دفن کردند، وقتی زباله انباشت شود به خصوص زمانی که مواد پروتئینی همانند گوشت بین آن‌ها هم وجود داشته باشد،‌ فاسد و در نهایت معجونی به نام شیرابه ایجاد می‌شود.

کهرم تأکید کرد: شیرابه خبیث‌ترین محصول دست بشر است که اسیدیته آن بسیار بسیار بالا بوده طوری که حتی آن را هم می‌خورد.

وی بیان داشت: علاوه بر این برای دفن زباله در جنگل، رشد درختان را از عمق زمین بیرون کشیده و برای حمل و نقل زباله‌ها جاده سازی کردند از همین رو بسیاری از جنگل‌های استان‌های شمالی کشور به علت جاده‌‌سازی، دفن و شیرابه‌های زباله از بین رفته است.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره راهکار معضل پسماند استان‌های شمالی، گفت: کشور ما پول دارد،‌ بنابراین اگر مبلغی را به راه اندازی 3 یا 4 زباله سوز در استان‌های شمالی اختصاص دهد، خاک، آب، جنگل و چهره مناطق بکر کشورمان از بوی بد و آثار مخرب پسماند در امان خواهد ماند.

کهرم در پایان گفت: هنوز کار از کار نگذشته و با احداث زباله سوز در یک سال بعد مسئله‌ای به نام زباله دیگر وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.