سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محسن علی‌اکبری:

امسال ارزش سیمرغ بالاتر از گذشته است

تهیه‌کننده سینما گفت: اقدامات امسال جشنواره فیلم فجر سبب شده تا جایزه سیمرغ بلورین از اعتبار بیشتری برخوردار باشد.

محسن علی‌اکبری تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: ادغام بخش «نگاه نو» و «سودای سیمرغ» از اتفاقات جالب‌توجه جشنواره امسال است که به نظرم خیلی زودتر از اینها باید اتفاق می‌افتاد. این اتفاق باعث می‌شود تا جایزه از اعتبار بیشتری برخوردار باشد و کسب آن دشوارتر از پیش به نظر برسد، چنانچه سال گذشته فیلمسازان فیلم‌اولی با اثر خوبش توانست بخش مهم جوایز را به خودش اختصاص داد. 

برنده سیمرغ بلورین سی و یکمن جشنواره فیلم فجر برای «استرداد» ادامه داد: تعدد جوایز در جشنواره فیلم فجر اصلا شکل حرفه‌ای نداشت و من همیشه منتقد این قضیه بودم. بنا بر این، با تدبیر و تصمیم دبیر جشنواره سی و پنجم موافقم. البته آنچه کمی کار را مشکل می‌کند، این است که زحمت داوران بیشتر می‌شود که البته اگر این اتفاق در حد کمال خودش اتفاق بیفتد، می‌توان گفت جشنواره به سمت تخصصی و حرفه‌ای شدن می‌رود. 

او در ادامه اظهار داشت: به نظر من سینما یک مقوله هنری است و قضاوت روی کیفیت اثر، ربطی به فیلمساز اول و چندم ندارد. اثر هنری اگر بتواند با مخاطبش، چه مردم و چه صاحب نظران و منتقدان ارتباط برقرار کند، رسالتش را انجام داده است و چه بسا فیلمسازان اول عملکرد بهتری نسبت به سینماگران حرفه‌ای داشته‌اند. 

علی‌اکبری در ادامه با اشاره به ایجاد بخش چشم‌انداز سینمای ایران در جشنواره امسال گفت: این بخش در واقع فرصتی است برای فیلمسازانی که بتوانند فیلم‌شان را در کنار اهالی رسانه و مطبوعات به نظاره بنشینند. هرچند یک بخش غیررقابتی است اما می‌تواند به کارگردان انگیزه‌ای بدهد تا بتواند در خلق آثار بعدی با معیارها و استانداردهای سینمایی و بخش مسابقه آشنا شود.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.