سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

افزایش کاشت گندم و کاهش کشت جو

مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: با اتمام عملیات کاشت غلات در مزارع بادرود شاهد کاهش کشت جو و افزایش 30 درصدی کاشت گندم بودیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرضا مهدی بادی  اظهار کرد: محصول گندم یکی از محصولات استراتژیک کشور بوده که نقش بسیار مهمی در عدم وابستگی کشور به خارج ایفا می‌کند.

وی افزود: دشت‌های کشاورزی بادرود به‌ عنوان قطب تولید گندم در شهرستان به شمار می‌رود و امسال طبق سهمیه ابلاغی از سوی استان 350 هکتار از زمین‌ها زیر کاشت گندم رفت و با توجه به کاشت 250 هکتار از در سال گذشته شاهد رشد حدود 30 درصدی کاشت گندم بودیم.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز تصریح کرد: البته یکی از راه‌های تشویق کشاورزان به تولید گندم افزایش خرید تضمین این محصول بود که امسال قیمت خرید تضمینی به حدود 13 هزار ریال رسید و این قیمت می‌تواند در تولید بیشتر این محصول و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک شایانی داشته باشد.

وی همچنین از اتمام کاشت عملیات جو در مزارع بادرود خبر داد و افزود: حدود 900 هکتار از مزارع زیر کشت جو قرار گرفت که در مقایسه با سال گذشته حدود 30 درصد کاهش کاشت جو داشته‌ایم.

مهدی بادی با بیان این که علت این کاهش کمبود منابع آبی و کاهش قیمت جو است، خاطرنشان کرد: بیش‌بینی می‌شود امسال جمعاً حدود 1 هزار و 400 تن گندم و 3 هزار و 600 تن جو از مزارع نطنز برداشت شود.




انتهای پیام/م

برچسب ها: افزایش ، کشت ، گندم ، کاهش ، کشت جو ، درنطنز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.