سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

کاهش چشمگیر پلاستیک رها شده در اراضی کشاورزی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت جام گفت: آموزش های زیست محیطی کشاورزان درخصوص جمع آوری پلاستیک ها از اراضی زراعی کشت خربزه در تربت جام به ثمر نشسته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ جواد دامن پاک افزود: شهرستان تربت جام با سطح زير كشت بيش از 16 هزار هكتار خربزه، مقام اول توليد اين محصول را به خود اختصاص داده است .
وی افزود:با توجه به اینکه عمده اين اراضي زير كشت خربزه ، به  روش كشت زير پلاستيك انجام مي شود و این شيوه از كشت، در صورت باقي ماندن پلاستيك ها در اراضي مي تواند به مرور به یك معضل زیست ‌محیطی تبدیل‌ شود و به مرور زمان خاك را غير قابل استفاده برا ي كشت محصولات زراعي خواهد كرد .
رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت جام گفت: بر اين اساس در طول سه سال گذشته ،‌ با توجه به هماهنگي ها ،‌ ارائه آموزش ها  و نيز اقدامات صورت گرفته از سوي اداره حفاظت محيط زيست تربت جام  و نيز حمايت قاطع دادستان و نيز مدیر جهاد كشاورزي شهرستان ، سال به سال شاهد اهتمام بيشتر كشاورزان تربت جامي به جمع آوري پلاستيك ها از اراضي زراعي نسبت به سال هاي گذشته هستيم و بر اين اساس ميزان متخلفين معرفي شده به مراجع قضائي در اين خصوص  نيز  در سال جاري  نسبت به سال قبل از كاهش چشمگيري برخوردار بوده است.
پاکدامن افزود: هرچند كه هنوز تا رسيدن به وضع مطلوب اقدامات بيشتري نياز است، اما تلاش ها همچنان براي حفاظت از منابع توليد از جمله خاك درشهرستان با توجه به تجربيات و نيز شناسائي نقاط قوت و ضعف اقدامات صورت گرفته در دستور كار متوليان به ويژه جهاد كشاورزي و محيط زيست قراردارد.
انتهای پیام// م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.