سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

آلاینده نبودن سوخت مصرفی ذوب آهن باید بصورت مستند ارائه شود

استاندار اصفهان گفت: تا 15 روز آینده باید خارج نشدن دود ناشی از سوخت مازوت در ذوب آهن و وارد نشدن آلاینده های ناشی از این سوخت به پسماندها، بصورت علمی و مستند ارائه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور  در جلسه بررسی وضعیت زیست محیطی ذوب آهن یادآور شد: استفاده این شرکت از مازوت برای سوخت در سیستم های بسته این کارخانه، در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به تصویب رسید.
وی افزود: این نوع سوخت در صورتی می تواند مورد استفاده قرار گیرد که بر اساس تایید مراکز ذیصلاح، مشکلی ایجاد نکند.
زرگرپور گفت: برای دستیابی ذوب آهن به استانداردهای زیست محیطی باید تا هفته آینده، انباشت پسماند ناشی از تولید قطران کُک سازی این شرکت متوقف و هرچه سریعتر نسبت به جابجایی این پسماندها اقدام شود.
وی با اشاره به دغدغه های سازمان محیط زیست در باره لزوم خشک شدن پسماند لاگون های ذوب آهن گفت: از هشت لاگون موجود، پسماندهای شش لاگون بصورت خشک شده انتقال می یابد که ذوب آهن باید تا سه ماه آینده اقدام به خشک کردن پسماندهای لاگون های باقی مانده کند و نتیجه آن نیز توسط سازمان حفاظت محیط زیست تایید شود.
استاندار اصفهان با اشاره به گزارش های ارائه شده توسط مدیرعامل ذوب آهن گفت: با توجه به کاهش شدید آلایندگی های محیط زیست و رسیدن به مرز استاندارد مربوطه توسط این شرکت، باید برای اطمینان بیشتر اندازه گیری های زیست محیطی تا یکماه آینده انجام شود.
وی گفت: چنانچه انحرافی در این زمینه وجود داشته باشد در جلسه ای برای رفع این مشکلات تصمیم گیری خواهد شد.
زرگرپور با بیان اینکه ذوب آهن باید با اقدامات تکمیلی، دغدغه های مردم و محیط زیست را مرتفع کند، گفت: مجموعه اقدامات انجام شده توسط ذوب آهن بیانگر علاقمندی این شرکت به حفظ محیط زیست و حقوق مردم منطقه است.
استاندار اصفهان گفت: ذوب آهن در سال های اخیر طرح های موثری را برای کاهش آلاینده ها اجرا کرده که نتیجه آن نشانه تلاش این واحد صنعتی برای کاهش آلاینده هاست.
نفت کوره یا مازوت نفت، یکی از هیدروکربن‌های نفتی است که در مراحل تصفیه نفت خام پس از اِتر، بنزین و نفت چراغ بدست می‌آید.
این ماده، ارزانترین ماده سوختنی برای کوره حمام‌ها، تنور نانوایی‌ها، موتورهای دیزل و برخی نیروگاه‌هاست.
میزان مصرف این سوخت در نیروگاه های استان اصفهان از دو سال گذشته با اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از آلودگی هوا، کاهش یافته بطوریکه مصرف مازوت در استان در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 52 درصد تنزل پیدا کرده است.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، موضوع استفاده از مازوت در کوره بلند این واحد بزرگ صنعتی 9 آذر امسال در جلسه مجمع نمایندگان استان مطرح و اعلام شد: بررسی های دقیق و کارشناسی سازمان محیط زیست نشان می دهد استفاده از مازوت در کوره بلند ذوب آهن، آلایندگی ایجاد نمی کند.
ذوب آهن اصفهان در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
شرکت ذوب آهن اصفهان، تولیدکننده محصولات فولادی از جمله آهن، تیرآهن، مفتول، میلگرد و محصولات شیمیایی از جمله کک و سولفات آمونیم است.




انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.