سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

دانشگاه کاشان صاحب نیروگاه خورشیدی می شود

رییس پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان از احداث نیروگاه 10 مگاواتی برق خورشید با سرمایه گذار خارجی خبر داد.

سعید گلابی،  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  گفت: دانشگاه کاشان با یک هلدینگ بین المللی برای ساخت این نیروگاه تفاهم نامه همکاری امضا کرد.
وی افزود :بر اساس این تفاهم نامه همکاری که بین دانشگاه کاشان و «هلدینگ شرکت الکترا و شرکت تامین تجهیزات الکترونیکی شنزن (اس ای دی) از هنگ کنگ امضا شده است
قرار است سرمایه گذار خارجی در مرحله اول اجرای پروژه، تامین مالی 20 میلیون دلاری نیروگاه‌ برق خورشیدی با ظرفیت 10 مگاوات را بر عهده بگیرد. 
به گفته وی، شرکت سرمایه گزار در نظر دارد پس از انجام مرحله اول پروژه، ظرفیت نیروگاه نصب شده را تا 100 مگاوات و به حجم سرمایه گذاری 200 میلیون دلار افزایش دهد.
گلابی، تصریح کرد: مطالعات فنی و اقتصادی صورت گرفته طی یک سال گذشته توسط پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان ، نشان می دهد احداث نیروگاه برق خورشیدی با مقیاس بزرگ در شهر کاشان از لحاظ فنی امکان‌پذیر و دارای توجیه اقتصادی است.
وی اظهارداشت :پیش بینی  می شود با بهره برداری این نیروگاه، سالانه بالغ بر 18 میلیون کیلو وات ساعت برق پاک تولید و از انتشار 16 هزار تن دی اکسید کربن جلوگیری د.
به گفته وی، هلدینگ بین المللی الکترا و اس ای دی از سابقه تامین تجهیز بیش از 3500 مگاوات تجهیزات نیروگاه برق خورشیدی برای پروژه های مختلف سرتاسر جهان برخوردار است.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.