سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

بیماری آنفولانزای مرغی در کردستان مشاهده نشده است

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت:با توجه به شیوع آنفولانزای مرغی در چند استان کشور، تاکنون موردی از بیماری آنفولانزای مرغی در کُردستان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوانازسنندج،مجتبی ورمقانی با اشاره به اینکه مرغداران هر نوع تلفات و علائم غیرعادی طیور را به سرعت به ادارات دامپزشکی گزارش دهندگفت: رعایت دقیق موازین قرنطینه ای ـ بهداشتی و تشدید ضوابط قرنطینه ای در سطح مرغداریها باید لحاظ شود.

وی با تأکید بر الزام شست و شو و ضدعفونی کردن کلیه خودروها و کامیونهایی که به مرغداری ها تردد می کنند، گفت: کنترل تردد کارگران به روستاهای محل زندگی خود و تاکید مبنی بر عدم نگهداری طیور بومی و سنتی در محل زندگی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

ورمقانی خواستار جلوگیری از ورود پرندگان وحشی به سالنهای مرغداری شد و افزود: باید نظارت دقیقی بر ضدعفونی روزانه مرغداریها و محوطه آن انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی کردستان عدم تهیه دان از منابع باقی مانده دوره قبل و یا از مرغداریهای دیگر را مورد تاکید قرار داد و افزود: مرغداران باید بیمه مرغداریها را جدی گرفته و در اسرع وقت نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

وی در پایان گفت: کامیونهای حامل نهادهای دامی، باید تمیز بوده و از تخلیه همزمان در چند مرغداری، خودداری کنند.

انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.