سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

طرح قرارگاه جوادالائمه (ع) برای مبارزه با مواد مخدر

طرح قرارگاه جوادالائمه (ع) برای استفاده از ظرفیت بسیج در مبارزه با مواد مخدر در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در نهمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: طرح قرارگاه جوادالائمه (ع) با هدف استفاده از ظرفیت بسیج جهت مقابله با مواد مخدر در مناطق آلوده استان اجرا می‌شود.

سردار رضا محمدسلیمانی گفت: این طرح شامل 6 گام شناسایی، بسترسازی، فضاسازی و آگاه سازی، برخورد و اقدام قاطع، درمان و صیانت است.

وی افزود: هم اکنون گام اول این طرح شامل شناسایی معتمدان محلی و سازماندهی آن ها برای تشکیل هسته اولیه مبارزه با توزیع و مصرف مواد مخدر در محلات و نقاط آلوده در حال اجراست.

محمدسلیمانی اضافه کرد: تهیه بانک اطلاعاتی در زمینه‌ آسیب ها و آلودگی های محلات، معتادان، توزیع کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر و ظرفیت های محلی مانند اماکن، خیران و مشاغل در قالب این طرح انجام می شود.

وی با بیان اجرای طرح جواد الائمه (ع) با مشارکت سازمان بسیج و تأیید وزارت کشور، خواستار حمایت و همکاری همه دستگاه ها برای بسترسازی اجرای گام های بعدی شد.

محمدسلیمانی گفت: گام دوم این طرح در چهار حوزه فرهنگی، اجتماعی، رفاهی و عمرانی اجرا خواهد گردید.

به گفته وی؛ این طرح امسال به صورت آزمایشی در 5 محله در شهرستان های شهرکرد، بروجن، فارسان و لردگان اجرا می شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری هم در این نشست با حمایت از اجرای طرح جواد الائمه (ع) و بیان اهمیت سازماندهی و جلوگیری از موازی کاری دستگاه ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد پیشنهاد کرد: ستاد اجرایی زیر مجموعه قرارگاه جواد الائمه (ع)، ستاد مبارزه با مواد مخدر، پلیس مبارزه با مواد مخدر و نهادهای مرتبط در استان تشکیل و فعال شود.

قاسم سلیمانی گفت: تلاش نيروی انتظامی و مجموعه دست اندركاران حوزه مبارزه با اين بلای خانمان سوز مطلوب و قابل تقدير است.

وی، تشكيل و فعال كردن ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهيل و رفع موانع توليد در سطح كشور و استان ها برای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار و ايجاد ۳۸ هزار فرصت شغلی جديد طی سه سال گذشته در چهارمحال و بختياری را باعث كاهش گرايش جوانان به توزيع و مصرف مواد مخدر دانست.

سلیمانی افزود: در همين راستا سه هزار و ۶۰۰ ميليارد ريال تسهيلات به عنوان سهميه چهارمحال و بختياری در بحث اقتصاد مقاومتی اختصاص يافت که تاكنون دو هزار و ۷۰۰ ميليارد ريال آن جذب و به ۱۸۰ طرح و واحد توليدی و صنعتی در استان پرداخت شد.

وی اضافه کرد: انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی نیز در افزايش كشفيات و كاهش گرايش مردم به مواد مخدر نقش مهمی داشته است.

سلیمانی با اشاره به استقبال و آمادگی مردم برای همکاری در مبارزه با مواد مخدر و ريشه كنی اين بلای خانمان سوز ادامه داد: استفاده از توان بالای بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد بايد در دستور كار قرار گيرد.

وی همچنین خواستار نقش آفرینی رسانه های گروهی در فرهنگ سازی برای كاهش توزيع و مصرف مواد مخدر و تشريح ضرر و زيان ناشی از مصرف آن شد.

انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.