سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف 96درصدی جرائم سایبری در 9 ماهه امسال

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌غربی از کشف 96 درصدی جرائم سایبری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛سرهنگ حسن کوره بلاغی گفت: تا پایان آذر ماه 96 درصد کل جرائم سایبری اتفاق افتاده کشف شده که نسبت به مشابه سال گذشته افزایش 94 درصدی داشته است.
رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌غربی افزود: در 9 ماهه سالجاری 428 نفر تز مجرمان فضای مجازی  دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده که 83 درصد آنان آقا و 17 درصد خانم بوده‌اند. میانگین سنی 57 درصد دستگیرشدگان نیز بیش از 26 سال بوده است.
وی به جرایم سایبری به ترتیب اولویت اشاره کرد و گفت: نخستین جرم از لحاظ فراوانی را هتک حیثیت و نشر اکاذیب بر علیه اشخاص است و برداشت‌های غیرمجاز و نیز مزاحمت‌ها و برداشت‌های اینترنتی از سایر جرائم به شمار می‌رود.
رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: انگیزه 41 درصد مجرمان انتقام‌جویی، 32 درصد کنجکاوی و اثبات توانایی، 22 درصد منافع مالی و 5 درصد مربوط به موارد ضد اخلاقی بوده است.
کوره‌بلاغی خاطرنشان کرد: امسال 90 درصد جرائم اقتصادی رایانه‌ای کشف شد که ارزش ریالی این جرائم چهار میلیارد و 550 میلیون تومان بوده که 67 درصد آنها کشف و به حساب مالباختگان عودت داده شد.
وی گفت: شاخص ناجا برای کشف جرائم 85 درصد است اما در استان این شاخص به 96 درصد رسیده و میانگین کشف پرونده‌ها در کشور 65 روز است در حالی که در آذربایجان‌غربی در عرض میانگین 23 روز کشف می‌شود.
رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در سطح استان 167 کافی نت وجود دارد که 64 کافی نت در مرکز استان است و در این باره 135 فقره دارای مجوز و 32 فقره بدون مجوز فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.